همه چیز درباره وام های دانشجویی/ افزایش دو برابری وام ودیعه مسکن متأهلین

مبلغ وام شهریه دانشجویی برای نیمسال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان سراسر کشور از امروز (چهارشنبه دوم آبان ماه) می توانند برای دریافت وام شهریه دانشجویی اقدام کنند و البته تا آخرین روز آذرماه سال جاری برای ثبت نام، فرصت دارند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفایی و جامع علمی کاربردی، وام شهریه نیم سال اول سال تحصیلی 98-97 را با مشارکت صندوق رفاه دانشجویی، دریافت خواهند کرد. البته از زمان ثبت نام تا تکمیل پرونده و معرفی ضامن نباید بیش از یک ماه طول بکشد چرا که عدم مراجعه در این مدت به معنای انصراف دانشجو از دریافت وام خواهد بود.

مراکز آموزش عالی بعد از تخصیص اعتبار در سامانه صندوق رفاه دانشجویان می توانند تا سقف اعتبار پیش‌بینی شده نسبت به ثبت نام دانشجویان متقاضی واجد شرایط اقدام کنند. مبلغ وام و مدت زمان بازپرداختش برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی تا سقف 500 هزار تومان می توانند وام بگیرند، مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا 4 نیم سال و دانشجویان کارشناسی تا 8 نیم سال می توانند وام دریافتی را برگردانند.

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته می توانند یک میلیون و 150 هزار تومان وام بگیرند و تا 4 نیم سال فرصت بازپرداخت خواهند داشت، دانشجویان دکتری ناپیوسته هم می توانند 2 میلیون و 500 هزار تومان وام دریافت کنند و تا 8 نیم سال هم به آنها فرصت داده می شود. تأکید شده دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در بانک عامل حساب، باز کنند، در غیر این صورت امکان پرداخت وام به سایر حساب های دانشگاه امکان پذیر نخواهد بود.

* افزایش مبلغ وام نسبت به سال گذشته

مبلغ وام شهریه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در فهرستی که شهریور ماه سال 1396 از سوی صندوق رفاه دانشجویان اعلام شد، دانشجویان کاردانی و کارشناسی مبلغ 300 هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته، یک میلیون و 150 هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته 700 هزار تومان، دکترای حرفه ای یک میلیون و 150 هزار تومان، دکتری تخصصی پیوسته 500 هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته 2 میلیون و 500 هزار تومان بود. البته مبلغ وام دانشجویان کاردانی و کارشناسی 200 هزار تومان افزایش داشته ولی کارشناسی ارشد و دکترا همان رقم مشابه پارسال را می توانند دریافت کنند.

همچنین بنابر اعلام ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل دو برابر شده و از 7 میلیون تومان به 14 میلیون تومان امسال و در کلان شهرها از 6 میلیون به 12 میلیون تومان افزایش یافته است. در دیگر شهرهای کشور هم وام مسکن از 4 میلیون و 500 هزار تومان به 9 میلیون تومان رسیده که خبر خوبی برای دانشجویان متأهل محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974744

وب گردی

وب گردی