نمایشگاه بین المللی فناوری در استانبول برگزار شد

نمایشگاه ها بزرگ ترین عرصه برای تبلیغات و نمایش محصولات و تکنولوژی های جدید هستند، در همین راستا سومین نمایشگاه بین المللی اختراعات و ابداعات ترکیه، در استانبول برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نمایشگاه ها بزرگ ترین عرصه برای تبلیغات و نمایش محصولات و تکنولوژی های جدید هستند اما برخلاف گذشته که فقط به عنوان بازاری بای عرضه محصولات در نظر گرفته می شدند که همه چیز را می توان در آن یافت، اکنون شرکت کنندگان بیش از آنکه به دنبال خرید کردن از آن باشند، در پی بروز کردن خود و دریافت تکنولوژی های جدید هستند.

در همین راستا سومین نمایشگاه بین المللی اختراعات و ابداعات ترکیه، ISIF'18، در سپتامبر سال جاری در استامبول برگزار شد.

384 فناوری نوین از 22 کشور در این رویداد فناورانه به نمایش گذاشته شد. علاوه بر آن، 40 پارک علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه، آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه با حمایت فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های مخترعان ((IFIA، سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) و اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا (EPO) در شهر استانبول برگزار شد. هدف کلی از برگزاری این نمایشگاه، فراهم کردن موقعیت علمی برای مخترعین و سرمایه گذاران است.

دومین نمایشگاه بین المللی ترکیه، در ماه مارس سال 2017 برگزار شد که 367 اختراع از 29 کشور از جمله، آلمان، آمریکا، هلند، فرانسه، پرتغال و کشورهای همجوار با حضور رئیس فدراسیون مخترعان جهان IFIAL و سازمان WIPO ، وزرای علوم و صنایع ترکیه و رئیس اداره اختراعات ایران برگزار گردید.

گفتنی است اختراع مهرداد لعلی، دانشجوی دکتری مکانیک بیوسیستم دانشگاه ارومیه، به عنوان اختراع برتر در نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه ۲۰۱۷ با ساخت دستگاه بی خطر ساز پسماند های عفونی با تکنولوژی مایکروویو انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974776

وب گردی

وب گردی