۳۰ هزار دانشجو متقاضی خروج از کشور و حضور در مراسم اربعین هستند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از درخواست ۳۰ هزار دانشجو برای دریافت خدمات خروج از کشور و حضور در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشجو، حجت‌الاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: دو هزار دانشجو برای حضور در مراسم اربعین تقاضای دریافت وام داشتند که توسط ستاد به بانک‌های عامل معرفی شدند. ۳۰ هزار دانشجو نیز مجوز خروج از کشور درخواست کردند که بیش از ۲۰ هزار دانشجو مجوز خروج از کشور خود را از اداره نظام وظیفه دریافت کردند.

وی با اشاره به بروز مشکلات موردی برای دانشجویان به ویژه برای خروج از کشور گفت: مشکلات موردی نیز با همکاری سازمان وظیفه عمومی ناجا حل شده و مشکل کلی بروز نکرده است و جا دارد از این سازمان تشکر کنیم که همکاران این نهاد هماهنگی خوبی با ما داشته و زحمات زیادی را متحمل شدند.

حجت‌الاسلام فقیهی از ارائه ۱۲ هزار بسته فرهنگی به دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان متقاضی این بسته‌ها را از دانشگاه‌ها دریافت کردند.

وی از حضور قابل توجه دانشجویان در مراسم اربعین خبر داد و گفت: برای اینکه تعداد دانشجویان حاضر در مراسم اربعین را بدانیم از مسئولان سامانه سماح خواستیم در فرم ثبت‌نام از افراد دانشجو بودن آن‌ها سؤال شود، اما متأسفانه این بخش حذف و موجب شد آمار دقیقی از تعداد دانشجویان حاضر در مراسم اربعین نداشته باشیم، اما بعد از مراسم می‌توانیم آماری در این حوزه داشته باشیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور دانشجویان در کلاس‌های درس مشکلی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد؟ گفت: هم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم وزارت بهداشت بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال و از دانشگاه‌ها خواستند برای حضور دانشجویان در مراسم اربعین همکاری و غیبت‌های آن‌ها را محاسبه نکنند که در این زمینه مساعدت شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای اعزام بانوان دانشجو اقدام ویژه یا امکانات خاصی در نظر گرفته شده بود؟ گفت: در مراسم اربعین امسال، ما اعزام کاروانی نداریم، اما امسال بسیج دانشجویی خانم‌های دانشجو را به صورت کاروانی به اربعین اعزام‌ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974791

وب گردی

وب گردی