دستگاه‌های مختلف به وظایف خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند

شهردار تهران گفت: در قوانین کمترین وظایف بر عهده شهرداری‌ها بوده است و اگر دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی افشانی در مراسم بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران گفت: معمولاً در کشور ما به حجم پروژه‌ها و میزان هزینه‌کرد نگاه می‌کنند در صورتی که گاهی اوقات یک حرکت اجتماعی کوچک بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی افزود: بنده اعلام کرده‌ام که تا شهریور سال آینده متکدیان را از سطح شهر تهران جمع‌آوری خواهم کرد.

افشانی با اشاره به اینکه اگر انسانی قربانی شود نباید تحقیر شود،‌گفت: در حیرتم از کسانی که ادعای فهم و شعور دارند و حضور متکدیان و افرادی که در مقابل دیگران دست دراز می‌کنند را انکار نمی‌کنند و آنهایی که فکر می‌کنند این افراد باید در جامعه حضور داشته باشند از انسانیت چه بهره‌ای برده‌اند.

شهردار تهران افزود: در قوانین مملکت کمترین وظایف با شهرداری‌ها است و بهزیستی،‌کمیته امداد، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها وظایف مشخص و خاص خود را دارند.

ما اگر نهادهای اجتماعی را به کار بگیریم 100 درصد موفق خواهیم بود،‌اگر اعتماد مردم را جلب کنیم آنها کمک خواهند کرد

وی گفت: ما اگر نهادهای اجتماعی را به کار بگیریم 100 درصد موفق خواهیم بود،‌اگر اعتماد مردم را جلب کنیم آنها کمک خواهند کرد.

افشانی گفت: در سال 1380 که مسئول نوسازی مدارس بودم مردم برای نوسازی مدرسه 16 میلیارد تومان کمک کرده بودند، اگر از نهادهای اجتماعی کمک بگیریم خودشان آسیب‌ها را رفع و اصلاح می‌کنند. همه دستگاه‌ها باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی به نقش و وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974809

وب گردی

وب گردی