با ارائه و اطلاع رسانی دستاوردها، کم لطفی و بی مهری ها به علوم انسانی کم می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر دانشگاه ها و محققان حوزه علوم انسانی، توانایی ها و دستاوردهای پژوهشی خود را به مسئولان و جامعه عرضه کنند ، بسیاری از کم لطفی ها و بی مهری ها به علوم انسانی کم می شود.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی صبح امروز در دویستمین نشست شورای بررسی متون علوم انسانی گفت: در یک سال گذشته در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، نشست های تخصصی با رویکرد حل مسائل کشور برگزار شده و نتایج تعدادی از این نشست ها به مسئولان عالی رتبه کشور، وزیران و مسئولان اجرایی و سیاستگذار ارائه شده است.
وی با تاکید بر پیوند دانشگاه ها با دستگاه ها و سازمان های اجرایی گفت: یکی از پایه های ضروری ایجاد این پیوند، اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و در دست انجام موسسات پژوهشی بویژه در زمینه کاربردی کردن و بومی کردن علوم انسانی به مسئولان است.
وزیر علوم تاکید کرد: اگر دانشگاه ها و محققان حوزه علوم انسانی، توانایی ها و دستاوردهای پژوهشی خودرا به مسئولان و جامعه عرضه کنند، بسیاری از کم لطفی ها و بی مهری ها به علوم انسانی کم می شود.
دکتر غلامی با تاکید بر نقش علوم انسانی در پیشرفت جوامع گفت: استادان شاخص علوم انسانی باید با تبلیغ مزیت های علوم انسانی در حوزه اندیشه و تفکر، استعدادهای برتر دانش آموزی را به سمت رشته های علوم انسانی ترغیب کنند تا مدیریت اجرایی کشور شاهد مدیران برجسته ای باشد.
در ادامه این نشست، دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گزارشی از اقدامات انجام شده، طرح های در دست اجرا و مشکلات این موسسه را ارائه کرد.
دکتر کریمی مطهر، دبیر شورای بررسی متون علوم انسانی در این نشست با اشاره به تشکیل این شورا از سال ۱۳۷۴ با رویکرد نقد متون درسی علوم انسانی و کمک به رشد انتقادی این علوم گفت: تاکنون ۲۰۰ عنوان نقدنامه توسط این شورا منتشر شده است.
وی با اشاره به همکاری ۲۰۰ محقق و عضو هیات علمی با شورای بررسی متون علوم انسانی گفت: تاکنون ۵۵۰۰ کتاب توسط این شورا مورد ارزیابی قرار گرفته و ۳۰۰۰ جلسه نقد و ۱۸۵ نشست علمی و تخصصی برگزار شده است.
در ادامه نشست، دویستمین شماره نقدنامه شورای بررسی متون علوم انسانی در زمینه نقد متون درسی با موضوعات زیان فارسی و زبان های باستانی توسط وزیر علوم رونمایی شد.
ارائه گزارش طرح در دست تدوین «اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی» توسط دکتر رضا داور اردکانی استاد دانشگاه تهران و رئیس فرهنگستان علوم، بخش دیگری از این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974832

وب گردی

وب گردی