نامه جوانان انقلاب اسلامی به جوانان جهان اسلام به سه زبان منتشر شد

نامه جوانان انقلابی ایران اسلامی به جوانان جهان اسلام کاری از کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به سه زبان دنیا منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نامه جوانان انقلابی ایران اسلامی به جوانان جهان اسلام کاری از کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به سه زبان دنیا منتشر شد.

متن نامه به شرح زیر است:

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا

جرقه ی این نامه از امید شروع شد، از ظرفیت ها، رشد و تعالی دنیای اسلام، یک میلیارد و نیم جمعیت با امکانات فراوان اقلیمی و جغرافیایی و طبیعی و انسانی و سرمایه‌های بی‌نظیری که در اختیار داریم ، امید و باور به این که ما می توانیم!

جوان عزیز دنیای اسلام

مخاطب ما شمائید زیرا ما به اطمینان رسیده ایم که هم افزایی و اشتراک ظرفیت های فردی و ملی جوانان مسلمان می تواند دریچه جدیدی از پیشرفت، و اقتدار جهان اسلام را در علم و معنویت توامان به جهانیان نشان دهد.

بیش از 200 سال است که امت اسلامی تحت سیطره استکبار و زورگویان جهانی سر بلند نکرده است، استعمار هرگز تمام نشده بلکه به شکلی جدید و با ابزاری همچون سیاسیون بی غیرت، تعصبهای غلط، عدم خوباوری، ندیدن چشم انداز بلند دنیای اسلام و محدود شدن در ظرف های کوچک، ادامه پیدا کرد، البته تمام آن چه که نام برده شد ناشی از تفرقه است.

مدت های زیادی بود که تفرقه انگیزی توسط دشمنان خونخوار اسلام از انگلیس خبیث گرفته تا صهیونیسم وحشی و در راس آن ها شیطان اکبر(آمریکا) پایه ریزی و ادامه یافت، روز به روز ما را ضعیف تر کرد و دشمن با تغذیه از خون ما قوی تر شد؛ بگونه ای که ما در برابر هجوم دشمن به وظیفه‌ی دینی و عقلی خود عمل نمی کردیم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَی الکُفّار» را از یاد برده بودیم، و هم «رُحَمآءُ بَینَهُم» را و نتیجه اش شد عدم پشتیبانی از فلسطین که مهم ترین و شاید مغفول ترین موضوع جهان اسلام است.مدت زمانیست که ورق برگشته است، اسرائیلی که قرار بود نیل تا فرات را اشغال کند امروز بواسطه بیداری ملت ها ، مقاومت و پایداری فلسطینیان و حمایت مسلمانان نه تنها در دهه های اخیر متمحل شکست های مفتضحانه شده بلکه در مرزهای اشغالی محبوس شده و اینها یعنی پیروزی یعنی امید یعنی ما می توانیم!

چالش بزرگ و جدی دیگر امنیت جهان اسلام است، امنیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و منطقه ای ما برای مشغول کردن ما به خودمان، علاوه بر تروریسم دولتی ( اسرائیل غاصب)، دشمن رو به تروریسم افراطی تکفیری آورده و نسخه ی آمریکائی از اسلام تحت عنوان داعش و القاعده و... ایجاد کرده است تا سیاه نمایی و اسلام هراسی را به اوج برساند.

ما معتقدیم نسخه سیاسی و امنیتی برای جلوگیری از این همه آسیب از دل وحدت ملت های منطقه تهیه میشود نه به واسطه حضور دشمنان و عاملان بی امنیتی منطقه ! اینها دین را از حکومتشان و اخلاق را از مدیریتشان جدا کردند.

برادران و خواهران عزیز هر 10 دقیقه یک کودک در یمن میمیرد!

شاید همین جمله کوتاه برای بیان عمق فاجعه کافی باشد، با تمام اینها ما امیدواریم زیرا الان روح اسلام در ملتهای مسلمان زنده شده است و ملتهای مسلمان، روشنفکران مسلمان، سیاستمداران سالمِ مسلمان و ناوابسته، جوانان دانشگاهی مسلمان، چشمشان به اسلام باز شده و احساس اشتیاق میکنند؛ احساس هویت اسلامی میکنند و عزتشان را در این راه میجویند. امروز دنیا تشنه‌ی عدل و صلح و برادریست و چه پناهگاهی بهتر از اسلام پاسدار حُرمَت و حقوق انسانها است، تضمین کننده اخلاق و فضیلت است، منادی آرامش و امنیت است؟

در این راستا پیشنهاد ما ارتباط ،همدلی و هماهنگی جوانان مسلمان است ، در کنار همه‌ی علمای اسلام، همه‌ی روشنفکران دنیای اسلام، همه‌ی برجستگان سیاسىِ با اخلاص دنیای اسلام که خواستار وحدت واقعی جهان اسلام هستند و برای عملی کردن آن تلاش می کنند، و برای عملی کردن این پیشنهاد نیازمند دریافت پیشنهادات ، نظرات و محورهای پیشنهادی شما جهت عملی کردن وحدت و هماهنگ شدن جوانان و دانشجویان جهان اسلام!

ما جوان ها باید برای افکار عمومی جریان سازی کنیم و حقایق را همگانی کنیم ، دنیا باید اسلام ناب محمدی (ص) را آنگونه که هست بشناسد؛ ما دست دوستی و برادریمان را به سمت شما دراز کردیم زیرا به نیت خالص ، قلب پاک و تفکر آزاده شما اعتقاد راسخ داریم.

از خدا بخواهیم ، هم افزایی کنیم و در این راه قدم برداریم که به حول و قوه الهی پیروزی نهایی از آن ماست.

«کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ایران»

انتهای پیام/

کد خبر: 974848

وب گردی

وب گردی