راه اندازی سامانه هشدار دهنده زلزله برای قطارهای تندرو

مقامات کشور چین اعلام کردند به دلیل زلزله خیز بودن این کشور و خطرات ناشی از آن برای قطارهای تندرو در حال حرکت، قصد دارند سامانه هشدار دهنده زلزله را برای این نوع از قطارهای خود راه اندازی کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چین برای مجهز کردن شبکه قطارهای تندرو خود به سامانه های پیشرفته هشدار دهنده پیش از زلزله اقدام می‌کنند تا خطرات ناشی از وقوع ناگهانی آن کاهش یابد.

در اجرای این طرح اداره زلزله چین و سازمان راه آهن این کشور با یکدیگر عملیات آزمایش این سامانه را روی قطارهای تندرو آغاز خواهند کرد. این سامانه برای عملکرد مناسب به سیستم ملی هشدار زلزله که تمام سازمان های حیاتی این کشور را پوشش می دهد، متصل خواهد شد.

مقامات چینی قصد دارند این سامانه جدید را به مدت 3 سال پیش از ورود به خدمت رسمی در سطح وسیعی مورد آزمایش قرار دهند و تا سال 2030 شامل 15 هزار ایستگاه رصد و مراقبت خواهد شد.

چین اجرای چنین سامانه ای را برای شبکه بزرگ حمل و نقل خود که سالانه بیش از یک میلیارد نفر را جابه‌جا می کند، ضروری می داند چرا که خطرات زلزله برای قطار در حال حرکت بیش از قطار متوقف است.

چین هم اکنون طولانی ترین خطوط قطارهای تندرو در سطح جهان را در اختیار داشته و همچنین از جمله کشورهایی در جهان است که در معرض زلزله های شدید قرار دارد.

کد خبر: 974915

وب گردی

وب گردی