تاکید بر تعاملات فرهنگی و علمی میان موسسات آموزش عالی ایران، پاکستان و افغانستان

در نشست هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با نماینده وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان، سرکنسولگران کشورهای افغانستان و پاکستان و مدیرکل اداره اتباع خارجی استان سیستان و بلوچستان بر تعاملات فرهنگی و علمی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از زاهدان، دکتر سلطانعلی میر ضمن خیرمقدم به حاضرثین در جلسه به تفاهم‎نامه‎هایی که در گذشته فی مابین استانداری استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه‎های پاکستان و افغانستان منعقد شده بود اشاره و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برای عملیاتی کردن تفاهم‎نامه و دیگر برنامه‎های علمی و فرهنگی اعلام آمادگی می‎کند.

دبیر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان، دانشگاه باید از تمام توان خود برای تحکیم تعاملات استفاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان دارای پتانسیل‎ها و توانمندی‎های سخت‎افزاری و نرم‎افزاری بهینه و مطلوبی است، عنوان کرد: تعاملات در میان دانشگاه‎ها باید در تمامی زمینه‏ها و به صورت دو طرفه انجام شود.

در بخش دیگری از این نشست عبدالرحیم نیک‎پور، سرکنسول افغانستان اجرایی شدن برنامه‎های مطرح شده در گذشته و تفاهم‎نامه‎های منعقد شده اشاره کرد و خواستار سرعت بخشیدن به این روند شد.

در این نشست محمد رفیع سرکنسول پاکستان ضمن قدردانی حمایت‎ها و پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‎های علمی و فرهنگی، خواستار استفاده از زبان‎های بلوچی و اردو در کلاس‎های درس شد و این امر را نقطه‎ی عطفی برای حضور بیشتر دانشجویان پاکستانی در دانشگاه‎های ایران دانست.

به گزارش ایسکانیوز این نشست با حضور عبدالرحیم نیک پور سرکنسول افغانستان، محمد رفیع سرکنسول پاکستان، محمدجان جهانیار و جویای سجاد کارکنان کنسولگری افغانستان، ناصر محمود رایزن کنسول پاکستان، محمد انور دستیار کنسول پاکستان، محمدرضا قربانیان نماینده وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان، مهدی کیخا دستیار نماینده وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان، ابوذر کوثری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی مدیرکل اتباع سیستان و بلوچستان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در سالن کنفرانس علامه طباطبایی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

کد خبر: 974944

وب گردی

وب گردی