تسهیل چرخه بروکراسی، منجر به رونق امور می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: زمانی که چرخه بروکراسی تسهیل شود، کارها قطعا رونق بیشتری می‌گیرد. همچنین اگر اختیارات بیشتری به استان‌ها تفویض شود، قطعا ثمره بهتری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند. همچنین راهکارهای صحیح در جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود. در همین راستا گفت‌‌‌‌و‌گویی با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان انجام دادیم که مشروح گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند فعالیت‌های علمی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی و مشکلات پیش رو در جهت رسیدن به این هدف گفت: در دانشگاه آزاد استان کرمان 2 شرکت دانش بنیان داریم که به تایید معاونت فناوری ریاست جهموری رسیده است. همچنین 6 شرکت دانش بنیان در حال تایید و ثبت شدن هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد استان کرمان دارای 80 هسته فناور است،‌ در همین راستا درخواست‌‌های بسیاری نیز برای اجرا و به ثبت رسیدن طرح‌های مختلف به سازمان مرکزی ارائه کرده ایم؛ اما متأسفانه کاغذ بازی‌های اداری وقت بسیاری را از ادامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌‌گیرند، به عنوان مثال طرحی در واحد بم به عنوان تولید نئو‌پان از سر شاخه‌های درخت خرما داشتیم که برای دریافت مجوز آن زمان زیادی صرف شد؛ در زمان مقرر قرار بود 30 میلیارد تومان وام از بانک دریافت کنیم که در آن زمان با پرداخت 3 درصد بود؛ اما در حال حاضر میزان بازپرداخت وام بالاتر رفته و شرایط را سخت‌تر کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: زمانی که چرخه بروکراسی تسهیل شود، کارها رونق بیشتری می‌گیرد، همچنین اگر اختیارات بیشتری به استان‌ها تفویض شود، زمانی که بخواهیم شرکت دانش بنیان کسب ثروت از دانش داشته باشد یا «پتنتی» طراحی شود دست استان‌ها را بیشتر باز بگذارند قطعا ثمرات بهتری خواهد داشت و در راه دستیابی به اهداف زمان کمتری تلف خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر شرایط به‌صورت متمرکز است، اگر فضای بازتری ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که در استان کرمان به ثبت و تایید معاونت علمی ریاست جمهوری رسیدند، محصولاتی مانند دمپرهای ساختمانی و سیستم‌های خنک کننده را تولید کردند، فرآیند آن‌ها در زمینه سازه و ساختمان است که هر دو شرکت به ثبت رسیده و در مرحله تجاری سازی قرار دارند.

منظری توکلی تاکید کرد: در دانشگاه آزاد استان کرمان شرکت‌‌ دانش بنیانی داریم که طرحی با نام تولید نانو کامپوزیت جهت حذف فلزات سنگین از آب آشامیدنی در آن ارائه شده است. این طرح به خوبی پیش رفته و می‌تواند در نقاط مختلف کشور به کار گرفته شود، عملیاتی شدن این طرح اشتغال‌زایی مناسبی را به دنبال دارد.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در سال ۱۳۶۱ با تعداد سه رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی حرفه‌ای روستایی، کارشناسی ریاضی وشیمی کاربردی با ۱۵۰نفر دانشجو وسه کارمند فعالیت خود را در یک ساختمان استیجاری آغاز کرد. سپس در سال ۶۵ قسمتی از ساختمان آموزشی و کلاس‌ها و از سال ۶۷ بطور کامل از آن محل به محل فعلی خود که وسعتی بالغ بر۶۴۰۰۰ متر مربع داشت منتقل شد ومحل قبلی آن تا سال ۷۱ که خوابگاه شماره یک واحد ساخته شد خوابگاه دانشجویی بود و از آن تاریخ به تدریج واحد کرمان بسط و گسترش پیدا کرد وهمچنان نیز این روند توسعه آن ادامه دارد. از سال ۷۷ احداث بناهای ساختمانی مدارس و آموزشکده سما در خارج از واحد کرمان آغاز شد. هم اکنون این واحد دانشگاهی با ۹۵ رشته، مقطع و گرایش تحصیلی ۱۴۹۴۰ دانشجو ی در حال تحصیل ۳۴۰۰۰ فارغ‌التحصیل و۲۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت ، ۳۵۷ کارمند و همچنین این واحد دارای ۲۳ انجمن علمی ، ۵۲ آزمایشگاه و۲۳ کارگاه به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی در سطح منطقه هفت دانشگاه آزاد در کشور مطرح است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974947

وب گردی

وب گردی