اربعین امسال بارانی است/سیاهپوشان در مسیر کربلا؛  چون تخته پاره بر موج

سوگواران امام حسین(ع)، سیاه پوش و گریان، از هر سو به سمت کربلا جاری شده اند؛ چون تخته پاره بر موج.

به گزارش ایسکانیوز، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، جمعیت چند میلیونی عاشقان امام حسین (ع)، از سراسر جهان رهسپار کربلا شده اند تا خودشان را برای اربعین، به این نقطه تاریخی جهان اسلام برسانند.

اربعین برای کربلا، فریاد لبیک یا حسین سوگواران و عاشقان امامی است که تنهایش گذاشته بودند. اشک ها و ضجه های عمیق و کشداری که شهر را در اندوه خود غرق می کند.

ببار ای بارون، ببار

اربعین امسال بارانی است. از چند روز قبل، باران زائران را همراهی می کند. کوفه، نجف، سامرا... اما باید بارش باران را در بین الحرمین ببینید که چه طور آتشی می شود بر جان عاشقان حسین و اشک ها و ضجه ها را دوچندان می کند.

باران را سر باز ایستادن نیست. می بارد و آسمان یکسره می نالد.

دسته های سینه زنی و زنجیرزنی همه خیابان ها را قرق کرده اند و حزن مداحی های عربی، در همه خیابان ها و کوچه ها جاری شده است.

خادمان الحسین میهمانانِ میزبان

در هوای بارانی عراق، همه جا خادمان الحسین را می توان دید که این روزها جدا از نظافت مسیرها بیشتر مشغول هدایت آب های سطحی اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امسال هزار و ۳۵۰ نیروی خدماتی شهرداری تهران در مراسم اربعین حضور دارند.

مجتبی یزدانی با اشاره به حضور چشمگیر زائران در اربعین امسال در عتبات عالیات گفت: چیزی که امسال به چشم مشاهده کردیم این است که میزان حضور نسبت به هر سال، افزایش بیشتری داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: میزان استقبال به حدی بود که ما مجبور شدیم در بسیاری از مناطق قرعه کشی کنیم.

یزدانی ادامه داد: هماهنگی ها برای حضور نیروها و ادوات، از سه ماه قبل با مسئولان عراقی صورت گرفته است تا خدمات حداکثری در این ایام داشته باشیم.

وی با اشاره به بارندگی ها در نجف و کربلا و بحث آبگرفتگی معابر گفت: خوشبختانه بر اساس پیش بینی ها انتقال لوازم اضطرار مانند پمپ و لجن کش به عراق صورت گرفته بود و الحمدلله با تلاش خدام الحسین، شاهد مشکل خاصی نبودیم.

محمدعلی افشانی شهردار تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: خدام الحسین (ع) در عتبات هم میزبان هستند و هم مهمان.

افشانی توضیح داد: رسم میزبانی و مهمانی، هر دو در فرهنگ کهن ما بسیار مهم بوده و بایدها و نبایدها درباره هر دوی آن ها ذکر شده است.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد مهمان شود، بهترین لباس هایش را می پوشد و بهترین آداب را به جای می آورد. خدام الحسین مهمان کسی هستند که بزرگترین انسان هاست و همه بشریت مدیون و وامدار اوست.

شهردار تهران افزود: خدام الحسین همچنین برای زائران امام میزبان هم هستند. میزبان سعی می کند بهترین رفتار را در مقابل مهمان داشته باشید. خدام الحسین به عنوان سفیران ایران، تهران و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان، برای دیگران الگو و مثال هستند.

سیاهپوشان در مسیر کربلا

به هر سو که نگاه بچرخانی، رنگ حزن می بینی و چشم های اشک باری که به کربلا خیره شده اند و شانه هایی که از هجوم اندوه به لرزه درآمده اند این جماعت سوگوار، شرمگین تاریخ است. شرمگین ظلمی که به پاکترین انسان ها شده است.

۱۴۵۰ عمود، سوگواران در میان سوگواران. پیش به سوی کربلا.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 974988

وب گردی

وب گردی