باید شیوه های نظارتی را تغییر دهیم

بخش نظارتی بیمه مرکزی در کنار حوزه توسعه ای از ارکان اصلی نهاد ناظر به شمار می رود و به همین خاطر حساسیت زیادی بر این بخش حاکم است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: نظارت بر سی و دو شرکت بیمه، کارگزاری ها و ارکان دیگر صنعت بیمه، مسئولیت سنگینی است و در این حجم وسیع، نظارت میدانی کافی نیست و باید امر نظارت با دقت و حساسیت کامل صورت بگیرد.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که هزینه کنترل نباید از کنترل هزینه ها بیشتر باشد، تصریح کرد: صنعت بیمه به تغییر شیوه های نظارتی نیاز مبرمی دارد و در صورتی که نظارت بر شرکت های بیمه در مسیر صحیح قرار بگیرد مشکلات این صنعت به حداقل خواهد رسید.

وی رضایتمندی آحاد جامعه از صنعت بیمه را هدف نهایی نهاد ناظر دانست و گفت: اگر مردم از صنعت بیمه رضایت داشته باشند به این معناست که بخش نظارتی، ماموریت های خود را به خوبی انجام داده است.

رییس شورای عالی بیمه به ضرورت استقرار سامانه های خودکنترلی در شرکت های بیمه تاکید کرد و گفت: مدیران عامل شرکت ها هم به مقوله نظارت، اعتقاد ویژه دارند و برای پیشبرد اهداف خود به استقرار سامانه نظارتی می اندیشند و بحث "حاکمیتی شرکتی" هم در همین راستا تعریف شده است.

سلیمانی نسبت به ضرورت استفاده صنعت بیمه از ابزارهای مدرن نظیر استارت آپ ها و فین تک ها برای ساختارسازی نظارتی، تاکید کرد و افزود: ما باید به این حقیقت، باور داشته باشیم که استانداردها با وقوع مشکلات و بحران ها تغییر می کنند و در این تغییر روش ها استفاده از ابزار مدرن، اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: داشبوردهای مدیریتی با اطلاعاتی شکل می گیرد که بخش هایی نظیر فاوا و سامانه سنهاب در اختیار مدیران ارشد صنعت بیمه قرار می دهد.

گفتنی است در این مراسم، حبیب میرزایی _ معاون سابق نظارت بیمه مرکزی_ گزارش کاملی از عملکرد پنج ساله خود در این معاونت ارائه کرد و مفید امینی _معاون جدید نظارت بیمه مرکزی_ برنامه های خود را برای اداره این معاونت تشریح کرد.

در پایان این نشست از سوی رییس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عمل و مدیران این حوزه از تلاش های حبیب میرزایی در زمان تصدی سمت معاونت نظارت،قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975005

وب گردی

وب گردی