نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی رکورد فروش را شکست

یک تابلوی نقاشی که توسط یک برنامه هوش مصنوعی کشیده شده بود به قیمت 432 هزار دلار به فروش رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تابلو نقاشی که توسط یک برنامه هوش مصنوعی کشیده شده بود در یک حراجی به قیمت 432 هزار دلار به فروش رسید.

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این پرتره بین 7 تا 10 هزار دلار بود که بر خلاف انتظار، با افزایش باور نکردنی به قیمت 432 هزار دلار به فروش رسید.

به گزارش «بی بی سی»، این اثر هنری که «اموند بلامی» نام دارد، در مرکز حراجی «کریستی» در نیویورک به فروش رسید. این نقاشی، حاصل کار یک نوع الگوریتم شناخته شده موسوم به «شبکه‌های تولیدی مخالف» (GANS) است که توسط یک گروه هنری فرانسوی به نام «Obvious» ساخته شد. «Obvious» نام گروهی است که چند تن از هنرمندان فرانسوی در آن حضور دارند و توانسته‌اند با استفاده از هوش مصنوعی یک الگوریتم برای کشیدن نقاشی ایجاد کنند که تاکنون توانسته اند ۱۱ اثر را توسط هوش مصنوعی خلق کنند. این گروه، الگوریتم را با یک مجموعه داده متشکل از حدود ۱۵ هزار پرتره نقاشی شده بین قرن‌های ۱۴ تا ۲۰ میلادی تغذیه کردند.

این اثر اولین کار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی است که به فروش می رسد. «ریچارد لوید» از کارشناسان مرکز حراجی «کریستی» در این رابطه گفت :« هوش مصنوعی فقط یکی از ابزارهای تکنولوژی استفاده شده در اثرهای هنری خواهد بود. با این حالت بررسی آثار حضور آنها در دنیای هنر نیاز به زمان زیادی دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 975017

وب گردی

وب گردی