آذر: پیشنهاد تدریس در دانشگاه استاد فرشچیان را با کمال میل می پذیرم

استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران گفت: برای تدریس در دانشگاه استاد فرشچیان تاکنون صحبتی با من نشده است؛ اما اگر پیشنهاد دهند با کمال میل می پذیرم.

امیراسماعیل آذر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: یکی از کارهایی که بیش از 2 سال همه کسانی که در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی اسلامی هستیم درگیر آن بوده ایم افتتاح دانشگاه فرشچیان بوده است با خیلی امید این کار را شروع کرده ایم و با فکر و اندیشه آغاز کردیم.

وی افزود: باید سنت و مدرنیته را با یکدیگر آشتی داد تا این دوره به یکی از زمان های موفق هنری تبدیل شود و یکی از مصادیق این موضوع آشتی این دو عنصر مهم است.

آذر ادامه داد: برای رسیدن به این هدف دانشگاه استاد محمود فرشچیان شکل گرفت. دانشگاهی که ابتدا قرار بود زیر نظر میراث فرهنگی باشد؛اما دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر طهرانچی امور کار را در دست گرفتند. باید اقرار کنم که دکتر طهرانچی از هیچ امکانی برای تاسیس این دانشگاه مضایقه نکرده است.

استاد ادبیات فارسی اظهار داشت: در این دانشگاه یک شخصیت به نام دکتر بهمن نامور مطلق حضور دارد که یکی از پرکارترین و علمی کار‌ترین شخصیت های برجسته ایران محسوب می شود و باید از وجود او در این دانشگاه استفاده کرد.

وی با اشاره به نبود استاد فرشچیان در ایران تصریح کرد: خود استاد فرشچیان از دور و نزدیک شاهد روند کار بوده اند و تاسیس دانشگاه را کنترل کرده اند.

استاد ادبیات فارسی عنوان کرد: قرار بر این است که اندیشه استاد فرشچیان در دانشگاه استفاده شود. قرار نیست به او زحمت بدهند. برنامه های او در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: برای حضور در دانشگاه و تدریس مسوولان دانشگاه استاد فرشچیان صحبتی با من نکرده اند؛ اما اگر پیشنهادی هم باشد با کمال میل خواهم پذیرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 975041

وب گردی

وب گردی