اجرای طرح موضوع گذاری قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

رئیس شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح موضوع گذاری قرآن کریم در واحد های دانشگاهی این استان خبر داد.

بهنام آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اظهار کرد: جهت شناسایی نخبگان قرآنی و ایجاد فضای معنوی توام با علم و دانش، برنامه های متنوعی از جمله اجرای طرح موضوع گذاری قرآن کریم، برگزاری کارگاه های آموزشی، کرسی های تلاوت و نشست های تخصصی برگزار می شود.

وی برگزاری جلسه‌های هیات گزینش جهت صدور مجوز تدریس برای متقاضیان تدریس درس آشنایی با قرآن کریم و سایر فوق برنامه هایی را که پس از طرح و تصویب در شورای قرآن و عترت استان برگزار می شود، از برنامه های سال تحصیلی جدید معرفی کرد.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با ابراز خرسندی و تبریک به حائزین رتبه های کشوری و همچنین جامعه دانشگاهی استان اردبیل، برگزاری مسابقات قرآن و عترت در رشته های کتابخوانی، حفظ، قرائت قرآن کریم و هنر و ادبیات دینی و پژوهشی در میان استادان، دانشجویان و کارکنان را از برنامه همیشگی و مدام در این استان دانست.

آزادی گفت: با پایان یافتن مرحله کشوری بخش شفاهی بیست‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که به مدت 3 روز در هفته گذشته به میزبانی واحد ارومیه برگزار شد؛ تعداد 6 نفر از استادان و دانشجویان استان افتخار آفریدند.

وی افزود: در بین استادان ولی شجاع مقام دوم در رشته حفظ کل و فاطمه حبیب زاده مقام سوم در رشته قرائت را کسب کردند و از دانشجویان؛ فاطمه اسفندمز در رشته حفظ 20 جزء و شیرین شیخ نواز در رشته قرائت به ترتیب اول و دوم شدند.

رئیس شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: از میان برادران دانشجو نیز حامد اداک در رشته اذان رتبه دوم و قنبر سمند در رشته حفظ 20 جزء رتبه چهارم کشوری را کسب کردند.

کد خبر: 975067

وب گردی

وب گردی