پیاده روی اربعین در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان گفت: حماسه راهپیمایی اربعین در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین القای آن به سایر کشورها است.

دکتر غلامرضا خوش فر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: قطعا جامعه علمی و دانشگاهی کشور، جزء قشر مهم و تاثیرگذار جامعه ما هستند و همواره الگوی مهمی برای سایر جوانان و نوجوانان کشور، در بسیاری از حوزه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی بوده اند. بنابراین از این حیث، دانشجویان کشور در نقش الگو باید بیشتر از پیش، مراقب رو اعمال و رفتار و عادات خود باشند تا تاثیر مثبتی بر اخلاق و فرهنگ قشر جوان جامعه داشته باشند.
خوش فر افزود: حماسه راهپیمایی اربعین پدیده جدیدی در جامعه علمی و دانشگاهی کشور نیست و ما در طول سالیان گذشته از این حرکت های دانشجویی کم نداشته ایم. در این راستا، برگزاری اردوهای مختلف دانش آموزی و دانشجویی مانند سفرهای حج دانشجویی، مشهد مقدس، عتبات عالیات و دیگر اردوهای زیارتی و مذهبی همواره در برنامه های اصلی مراکز علمی و آموزشی کشور در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین القای آن به سایر کشورها بوده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان تصریح کرد: می توان گفت در سال های اخیر، چنین حرکت های فرهنگی و دانشجویی مجددا احیا و تقویت گردیده است و بسیار مورد توجه اقشار مختلف کشور به خصوص جامعه علمی و دانشگاهی قرار گرفته است.
خوش فر افزود: خوشبختانه این برنامه های فرهنگی و مذهبی همواره تحت حمایت های معنوی و مالی مراجع رسمی قرار گرفته است زیرا از لحاظ ایدئولوژیکی همگام با اصول و ارزش های دینی و مذهبی کشور ما است که می تواند زمینه مناسبی برای ترویج و گسترش این ارزش ها در سایر کشورهای جهان فراهم سازد و در این راستا، مسئولین مربوطه نیز با سیاست ها و برنامه ریزی های مدون خود می توانند به نهادینه شدن این مناسک مذهبی و حرکت های علمی و دانشجویی در کشور موثر گام های موثری بردارند.
او ادامه داد: شورای فرهنگی دانشگاه گلستان نیز در راستای تقویت برنامه های علمی و مذهبی مصوب کرده است تا دانشجویانی که از پیاده روی اربعین یا برنامه هایی از این قبیل استقبال می کنند مورد تشویق و حمایت ویژه دانشگاه قرار گرفته شوند. از طرفی با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص موضوع موجه شدن غیبت این دانشجویان در زمان سفر آن ها به عتبات عالیات هماهنگی های لازم انجام شده است تا در پایان ترم مشکلی برای این عزیزان پیش نیاید.
خوش فر تصریح کرد: همچنین صندوق رفاه دانشجویان نیز در راستای حمایت از این افراد، اقدام به اعطای وام قرض الحسنه برای افراد مجرد تا سقف ۷۰۰ هزار تومان و برای متاهلین تا سقف ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان در پایان تاکید کرد: دانشجویان ما نیاز به یک عزم ملی و بازگشت به خویشتن در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی خود دارند. از این حیث، راهکاری که متخصصان علوم اجتماعی و فرهنگی ما ارائه می کنند مبتنی بر این موضوع است که برای احیای ارزش های ملی و دینی کشور، به منابع و ابزار ارزشمندی از جمله قرآن کریم، نهج البلاغه و سایر کتاب های دینی و اخلاقی خود رجوع کنیم تا بتوانیم ماهیت واقعی و همچنین ایرانی و اسلامی خود را تقویت بخشیم تا در این راستا، برای بازگشت به خویشتن و ترویج " هویت واقعی جوان مسلمان ایرانی " در سایر کشورهای دنیا و همچنین جامعه علمی و دانشگاهی آن ها گام های تاثیرگذاری برداریم.
انتهای پیام/
کد خبر: 975071

وب گردی

وب گردی