نقوی  حسینی: گسترش تعاملات علمی  با دانشگاه های آسیایی راهگشای مسائل کشور در زمان تحریم است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: گسترش تعاملات با کشورهای آسیایی و شرقی نه تنها در بخش علمی و پژوهشی بلکه در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و محدودیت های علمی و صنعتی کشور ما باشد.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: با توجه به مشکلات و اعتراضات اخیر برخی دانشجویان در شهرهای مختلف، یکی از بهترین راهکارها در حل این مسائل می تواند از بین بردن زمینه نارضایتی و اعتراض دانشجویان باشد که در این راستا مسئولین دانشگاه ها باید به نظرات و دغدغه های این عزیزان گوش فرا دهند تا از مسیر همکاری و هم فکری جامعه دانشجویی و دانشگاهی با وزارت خانه های مربوطه از جمله وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت کار مسائلی که در پذیرش و جذب دانشجویان، مشکلات صنفی و همچنین موضوع مهم اشتغال دانشجویان وجود دارد، رفع گردد.
وی در خصوص تعاملات دانشگاه های کشور با دانشگاه های آسیایی و شرقی و همچنین راهکارهای موثر در این حوزه نیز تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای آسیایی و شرقی در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی و صنعتی دستاوردها و پیشرفت های متعددی داشته‌اند که همین مسئله می تواند زمینه ساز همکاری های مطلوب و سازنده کشور ما با این کشورها در راستای گسترش دستاوردهای علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور ما باشد.
نماینده مردم ورامین ادامه داد: در سال های اخیر شاهد پیشرفت های متعدد علمی، صنعتی و تکنولوژی در کشور های آسیایی و شرقی بوده‌ایم که قطعا مسئولین و مدیران مختلف کشور باید بر این موضوع تمرکز ویژه ای داشته باشند تا در راستای تحقق اهداف و برنامه های مدون علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند. گسترش تعاملات با کشورهای آسیایی و شرقی نه تنها در بخش علمی و پژوهشی بلکه در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و محدودیت های علمی و صنعتی کشور ما باشد.
وی افزود: بارها مقام معظم رهبری و مسئولین دلسوز کشور بر فاصله گرفتن از مراکز علمی و فرهنگی غرب و همچنین گسترش ارتباطات و تعاملات با کشورهای شرقی و آسیایی تاکید کرده اند؛ اما متاسفانه در عمل نتوانستیم در تحقق این اهداف موفقیت چشم‌گیری کسب کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر به هر دلیلی ما نتوانیم وابستگی و تعاملات خود را با کشور ها و دانشگاه های غربی کاهش دهیم قطعا در شرایط تحریم و بحران دچار مشکلات متعددی در حوزه های علمی و دانشگاهی و صنعتی خواهیم شد.
نقوی حسینی در پایان تاکید کرد: با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی، سیاسی و مذهبی کشور ما با کشورهای آسیایی و شرقی، قطعا بخش علمی، پژوهشی و صنعتی ما می تواند در راستای ایجاد تعاملات بیشتر و نزدیک تر با مراکز علمی و فناوری این کشورها موفقیت و دستاوردهای جدیدی کسب کند و در مسیر تحقق اهداف کلان علمی، پژوهشی و فناوری ایران اسلامی گام بردارد که در این خصوص تمامی مسئولین در بخش های مختلف باید بر این موضوع اهتمام ورزند و با یکدیگر همکاری و هم‌فکری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/
کد خبر: 975102

وب گردی

وب گردی