کوشکی : «از هم گسیختگی هویتی» دلیل اصلی اعتراضات اخیر دانشجویی است/ اعتراض به غذا بهانه است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: اعتراض به وضعیت بد غذا بهانه ای است تا از هم گسیختگی هویتی و نا آرامی که در حوزه هویت دانشجو وجود دارد نمایان شود.

محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعتراضات صنفی دانشجویان در چند روز اخیر اظهار داشت: متاسفانه زمینه های نارضایی در داخل مردم ایران زیاد است؛ خیلی وقت ها عملکرد مسئولین صحیح نیست، آن ها پاسخگوی مردم نیستند و نظارت درست بر عملکرد آن ها وجود ندارد و نوعی خود رأیی در آن ها نهادینه شده است.

وی افزود: برخی از مسئولان حتی ادب را در برخورد با مردم رعایت نمی کنند؛ متاسفانه دیکتاتورهای کوچکی اعم از مسئولان یک دانشگاه تا مقامات بالاتر وجود دارد که باعث ایجاد نارضایتی در مردم و دانشجویان خواهد شد.

کوشکی ادامه داد: بخشی از نارضایتی‌ها ناشی از نابسامانی های هویتی و فرهنگی دانشجویان است؛ ممکن است غذایی که در سلف یک دانشگاه درست می شود، غذایی آن چنان بد هم نباشد؛ اما از هم گسیختگی هویتی، مشکلات ذهنی وفرهنگی دانشجویان خودشان را در قالب اعتراض به وضعیت بد غذا نشان می دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در واقع اعتراض به غذا بهانه ای است تا از هم گسیختگی هویتی و نا آرامی که در حوزه هویت دانشجو وجود دارد نمایان شود؛ بنابراین تا حدی این موضوع طبیعی است و تا زمانی که مشکلات هویتی حل نشود این ماجرا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که مسئولان باید پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشند اذعان داشت: نظارت ها بر عملکرد مسئولان باید بیشتر شود و باید با مسئولی که ادب را در برخورد با ارباب رجوع رعایت نمی کند، به شدید‌ترین نحو برخورد شود که متاسفانه اراده این اقدامات در دولت فعلی وجود ندارد.

کوشکی تأکید کرد: برای نابسامانی های هویتی و فرهنگی دانشجویان نیز باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد که اراده آن نیز در این دولت وجود ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات دشمنان در تحریک مردم برای ایجاد ناامنی گفت: سرویس های جاسوسی دشمنان علاقه مند هستند تا از تجمعات صنفی و به حق دانشجویان استفاده ابزاری کنند و آن ها را به تشنج‌های امنیتی تبدیل کنند که مهم‌ترین ابزار آن‌ها در این راستا فضای مجازی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای مجازی تبدیل شده است به فرمانده‌ای که هم به مردم شعار می آموزد و هم آن ها را برای ایجاد تشنج و ناآرامی تحریک می کند، لذا تا زمانی که فضای مجازی به شکل فعلی رها و بدون نظارت باشد هر روز شاهد تنش های مختلف در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975106

وب گردی

وب گردی