مطالبات  صنفی دانشجویان تربیت مدرس ادامه دارد/ اعتراض صنف های دانشجویی به حق است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: به دلیل عدم توجه مسئولان دانشگاه به مطالبات صنفی دانشجویان، اعتراضات ادامه پیدا کرده و اینکه بخواهیم این مطالبات به حق دانشجویی را توطئه وار قلمداد کنیم صحیح نیست.

سعید پهلوان زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌و‌‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره خواسته‌های صنف دانشجویی این دانشگاه و تجمع بعدازظهر امروز دانشجویان در جهت تحقق اهداف خود گفت: دانشجویان حدود یک ماه قبل مطالبات صنفی خود را در قالب نامه‌ای به اطلاع ریاست دانشگاه و معاونت امور دانشجویی رساندند که در نهایت، این مساله رسانه‌ای شد و نامه‌ای به امور دانشجویی وزارت علوم زده شد اما چون این اعتراضات تاثیری نداشت منجر به اعتراض و تجمع دوباره دانشجویان شد.

وی افزود: مطالبه اولیه دانشجویان، استعفای معاونت دانشجویی دانشگاه به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات و مطالبات صنفی دانشجویان است چون در گذشته با وجود ارائه مطالبات دانشجویان، مشکلات آنها آنطور که باید حل نشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه خاطر نشان کرد: عمده ترین مطالبات دانشجویان شامل رسیدگی به بحث خوابگاه‌ها کیفیت پایین غذا و سنوات دانشجویان است که در حال حاضر فشار زیادی برای ارائه پایان‌نامه به دانشجویان تحمیل می‌شود در حالی که قانونا یک ترم حق تمدید پایان‌نامه برای هر دانشجویی وجود دارد، خصوصا درباره رشته‌های فنی و مهندسی که زمان بیشتری از دانشجو می‌برد این مساله اهمیت بیشتری می‌یابد.

پهلوان زاده در پایان تاکید کرد: اینکه اعتراضات صنفی و دانشجویی در سراسر کشور وجود دارد و ممکن است حالت سازمان یافته داشته باشد اتفاقی غیر ممکن نیست چون تقریبا تمامی روسای صنف‌‌های دانشجویی با هم مرتبط هستند اما نسبت دادن این اعتراضات به حرکتی از بیرون، صحیح نیست و مطالبات مطرح شده توسط دانشجویان به حق است که نباید به عنوان یک حرکت از پیش تعیین شده و توطئه وار محسوب شود.

گفتنی است، طی چند روز گذشته بسیاری از صنف‌های دانشجویی در سراسر کشور نسبت به مطالبات خود در زمینه عدم امکانات مناسب خوابگاه‌ها و کیفیت پایین غذای دانشجویی، اعتراضاتی داشتند که این تجمعات به صورت پیاپی تکرار شد، ادامه این اعتراضات نشان دهنده عدم توجه به خواسته‌های حداقلی دانشجویان است که قطعا باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975129

وب گردی

وب گردی