رونق کسب و کارهای دانش بنیان و فناورمنطقه گیلان

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ظرفیت های بالقوه رونق اقتصاد دانش بنیان وجود دارد و باید با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه ایجاد تحرک و بالفعل شدن این ظرفیت ها فراهم شود.

به گزارش گروه علم‌‍وفناوری اسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری و فناوری انرژی منطقه آزاد انزلی گفت: هدف اصلی از ایجاد این مرکز ایجاد تحرک و به کارگیری زیرساخت های موجود در نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: شرایط منطقه‌ای گیلان برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مطلوب است و وجود فرهنگ کارآفرینی تعداد دانشگاه ها و جوانان تحصیل کرده و خلاق ظرفیت هایی است که باید در خدمت توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان استان قرار بگیرد.

ستاری با بیان اینکه نوآوری، خلاقیت و شرکت های دانش بنیان مهمترین برگ برنده کسب و کارهای جدید برای ارزش آفرینی و ایجاد اشتغال است افزود: خوشبختانه منطقه آزاد انزلی به صنایع آلاینده و ناسازگار با محیط زیست آلوده نشده است و نگرش توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور در میان مسئولان منطقه وجود دارد.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: استان گیلان جزو استان‌های مهم در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان است. ساختار مناسبی که در بندر انزلی به خصوص در حوزه نرم‌افزاری وجود دارد، شرکت های برجسته پایتخت را نیز ترغیب می‌ کند تا در این منطقه فعایت اقتصادی خود را در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان آغاز کنند.

بازدید از واحدهای فناور منطقه آزاد انزلی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان گیلان از شرکت توسعه صنایع حلزون کاسپین، پرورش دهنده حلزون مصارف بهداشتی و دارویی با ظرفیت تولیدی بالغ بر 9 تن، بازدید کرد.

ستاری همچنین با حضور در گروه کارخانجات هپی لند، با دستاوردهای این مجموعه تولیدی در حوزه تولید پوشاک کودک و نوجوان آشنا شد.

همچنین رئیس بنیاد ملی نخبگان از مجتمع نیمه صنعتی کارگاهی فشتام بازدید کرد که در این مجموعه بیش از 20 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975135

وب گردی

وب گردی