فتوحی: دانشگاه صنعتی شریف در تبادلات علمی با کشور چین، سرآمد است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: وزارت علوم به دانشگاه های مختلف به منظور تبادلات علمی با کشورهای دیگر مأموریت خاصی را محول کرده است و دانشگاه صنعتی شریف سرآمد دانشگاه های کشور در ارتباط با تبادلات علمی با کشور چین است؛ این ارتباطات و تعاملات با دانشگاه های روسیه نیز برقرار است.

محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادلات علمی دانشگاه های ایران با کشورهای شرقی اظهار داشت: واقعیت این است که عمده استادان دانشگاه های ما فارغ التحصیل کشورهای غربی هستند و طبیعی است که با دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده‌اند راحت تر بتوانند ارتباطات علمی داشته باشند.

وی افزود: البته این نباید دلیلی برای عدم ارتباط علمی با کشورهای شرقی باشد؛ دانشگاه صنعتی شریف ارتباطات بسیار خوبی را با دانشگاه های هنگ کنگ و چین دارد. این دانشگاه ها دارای امکانات خوبی هستند و همچنین تبادل دانشجو می تواند به شکل مطلوبی انجام گیرد.

فتوحی ادامه داد: دانشگاه شریف همچنین ارتباطات بسیار خوبی را با دانشگاه های سنگاپور و مالزی برقرار کرده است؛ کشورهای شرقی به لحاظ فرهنگی به کشورما نزدیک تر هستند و لذا باید در افزایش تبادلات علمی با این دانشگاه ها تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بسیاری از استادان ما در کنفرانس هایی که در کشورهای شرقی برگزار می شود شرکت می کنند و آن چیزی که اهمیت دارد این است که تعاملات علمی و دیپلماسی علمی باید میان کشورهای مختلف برقرار باشد و رونق بیشتری بگیرد.

وی اذعان داشت: در دانشگاه صنعتی شریف تلاش کردیم که ارتباطات‌مان را با کشورهای شرقی افزایش دهیم و اعتقادمان بر این است که یک دانشجو برای ارتقای سطح علمی خود، باید با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های دیگر کشورها ارتباط برقرار کند.

فتوحی در پایان گفت: وزارت علوم به دانشگاه های مختلف به منظور تبادلات علمی با کشورهای دیگر مأموریت خاصی را محول کرده است و دانشگاه صنعتی شریف سرآمد دانشگاه های کشور در ارتباط با تبادلات علمی با کشور چین است؛ این ارتباطات و تعاملات با دانشگاه های روسیه نیز برقرار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975151

وب گردی

وب گردی