تحقیق و پژوهش علمی در معماری منتشر شد

کتاب « تحقیق و پژوهش علمی در معماری» تالیف محسن روشن توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به تحولات و رشد فزاینده علم و فناوری در علوم مختلف، نقش پژوهش روز به روز برجسته و پررنگ تر شده است. تا دهه های گذشته آموزش معماری فقط مبتنی بر تجربه و تمرین های طراحی بود. ولی در سالیان آخر نیاز و اهمیت آموزش معماری همراه با پژوهش بیش از پیش آشکار شده است. توسعه دوره های آموزشی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری معماری، تلاش برای ارتقا آموزش طراحی و ایجاد زیرساخت های پژوهشی و تحقیق در معماری، اهمیت به آموزش تحقیق و پژوهش علمی را دو چندان کرده است. تنوع زیرگروه های معماری و میان رشته ای بودن بیشتر آن ها با رشته های دیگر، تولید و رشد نرم افزارهای تخصصی و کاربرد آن ها در بخش های مختلف معماری و متنوع شدن کاربرد و مخاطبان معماری از جمله دلایل و عوامل پرداختن و توجه بیشتر در بخش تحقیق و پژوهش در این رشته است.

این کتاب در تلاش است که تحقیق و پژوهش به شکل کاربردی و سا ده همراه با مثال و نمونه تحقیقات انجام شده نگارش شود. مطالب این نگارش می تواند برای رشته های گروه معماری، طراحی شهری، برنامه ریزی شهری، مرمت، انرژی در ساختمان و.. مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب علاوه بر تحقیق و پژوهش علمی و ساختار تحقیق در بخش اول و دوم، به ارائه گزارش تحقیق در قالب تدوین پایان نامه، نگارش پروپوزال و تهیه مقاله علمی در بخش سوم اشاره شده است. همچنین مبحث مجلات علمی از جمله رتبه بندی مجلات، همایش و کنفرانس، ارسال مقاله به مجلات، معیار انتخاب مجله معتبر، ارزیابی مجلات و... در مبحث چهارم توضیح داده شده است.

کتاب « تحقیق و پژوهش علمی در معماری» تالیف محسن روشن عضو هیات علمی دانشگاه در 108 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975212

وب گردی

وب گردی