دانشگاه آزاد اسلامی استاد فرشچیان، شعب بین المللی تأسیس می کند

سرپرست راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ای در جهت تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در خارج از کشور در نظر داریم تا شعبه‌‌‌هایی از دانشگاه آزاد استاد فرشچیان را در سطح بین الملل نیز تأسیس کنیم.

دکتر بهمن نامور مطلق سرپرست راه اندازی دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد محمود فرشچیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل شدن دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: دانشگاه آزاد استاد فرشچیان درصدد جذب نخبگان و استاد کاران عرصه هنر در مقاطع تحصیلات تکمیلی است؛ بنابراین رسیدن به جایگاه نخست آموزش عالی برای این دانشگاه مسیر دشواری در بردارد که باید بهترین‌های ایران را به عنوان دانشجو پذیرش کند و تعداد پذیرش در این دانشگاه محدود است. در دانشگاه استاد فرشچیان، با توجه به اینکه درصدد ارائه الگوی جدیدی از آموزش هستیم قطعا می‌‌توانیم در راستای رسیدن به جایگاه نخست آموزش عالی تا سال 1404 فرآیند آموزشی بی نظیری را در عرصه هنر کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: تعیین مدت زمانی برای تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه، زمینه ساز حرکت استوار تمام واحدهای دانشگاهی این دانشگاه بزرگ کشور در جهت قرار گرفتن در جایگاه نخست آموزش عالی کشور است. آنچه مسلم است، افزایش کیفیت در کنار کمیت برای تبدیل یک دانشگاه به انتخاب اول هر داوطلب ورود به دانشگاه اهمیت بسیاری دارد و قطعا دانشگاه استاد فرشچیان با توجه به کیفیتی که در عرصه هنر ارائه خواهد کرد اولین انتخاب نخبگان هنر خواهد شد.

نامور مطلق در ادامه خاطر نشان کرد: فاز اول دانشگاه فرشچیان شامل نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، رشته‌های مهم صنایع دستی است و در فاز دوم احتمالا موسیقی سنتی، نمایش‌های سنتی اضافه می‌شود، همچنین درصدد ایجاد شعبه‌های مختلفی از این دانشگاه در سراسر کشور هستیم و دانشجوی خارجی هم در دانشگاه فرشچیان ایران پذیرش می‌‌شود. با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ای در جهت تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در خارج از کشور در نظر داریم تا شعبه‌‌‌هایی از دانشگاه آزاد استاد فرشچیان را در سطح بین‌الملل نیز تاسیس کنیم.

گفتنی است، موضوع راه‌اندازی دانشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی در زمان حضور بهمن نامورمطلق به عنوان معاون صنایع‌دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح شد؛ اما این امر در دوره هیچ کدام از سه رئیس این سازمان محقق نشد.

تاخیر در راه‌اندازی این دانشگاه موجب شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تجدید نظر کند و بعد از مطرح شدن دوباره این موضوع، دانشگاه آزاد در این زمینه اعلام آمادگی کرد تا دانشگاه فرشچیان در دل آن راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975233

وب گردی

وب گردی