خود باوری، عامل اصلی پیشرفت دانشگاه های آسیایی و شرقی است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم گفت: اشتراکاتی که ما با کشورهای آسیایی و شرقی داریم بیش از کشورهای غربی است و همین موضوع موجب تعاملات بیشتر ما با این کشورها در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی خواهد شد.

دکتر محمدحسن نادری رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در دهه های اخیر، دانشگاه های آسیایی و شرقی به نوعی خودباوری و خودکفایی رسیده اند که این موضوع، ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و تمدن اصیل این کشورها دارد. به عنوان مثال کشور ژاپن که در سال های اخیر مطالعاتی در خصوص مناسبات و روش های مدیریتی غرب با رویکرد افزایش توان داخلی انجام داده است تا با توانایی خود بتوانند مدیریت بخش های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور خویش را در دست بگیرند.
وی ادامه داد: اشتراکاتی که ما با کشورهای آسیایی و شرقی داریم بیش از کشورهای غربی است و همین موضوع موجب تعاملات بیشتر ما با این کشورها در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم افزود: قطعا ما هم می توانیم با بهره گیری از روش های خودباوری و دیدگاه های ملی، دینی و فرهنگی کشور خویش با این کشور ها شاهد رشد و پیشرفت سریع تر در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی باشیم. همچنین با تکیه بر توانمندی های خویش می توانیم این مسیر را در راستای ایجاد یک کشور قدرتمند و صاحب سبک در علم و فرهنگ و اقتصاد ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین با معاهدات و ارتباطات سیاسی و فرهنگی که بین کشورهای آسیایی برقرار است این تعاملات می تواند به سمت و سویی مثبت و موفق در جهت پیشرفت و توسعه علمی و فناوری کشورهای آسیایی و شرقی حرکت کند.
نادری ادامه داد: در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور؛ برگزاری نشست، گفتمان و همچنین همایش های مختلف در حوزه های علمی، پژوهشی و صنعتی بین دانشمندان، اساتید و متخصصان کشورهای آسیایی و شرقی می تواند بسیار راهگشا باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم در پایان تاکید کرد: مطالعات متعددی در زمینه های مختلف، استفاده از راهکارهایی که دانشگاه های برتر و موفق آسیایی طی کرده اند و همچنین بهره گیری از آموزه های علمی، دینی و اخلاقی ایران اسلامی عامل مهمی در راستای افزایش ظرفیت و توانمندی های داخلی و همچنین انطباق و هماهنگی بین این موضوعات برای رسیدن به یکی از مراکز اصلی علمی و پژوهشی در قاره آسیا و شرق دنیا هستیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 975261

وب گردی

وب گردی