بهزیستی آماده واگذاری تعیین معافیت سربازی معلولان به ناجا است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی تصمیم های بهزیستی برای معافیت افراد دارای معلولیت از سربازی در کمیسیون وظیفه نیروی انتظامی نقض می شود؛ بنابراین این سازمان آمادگی دارد از صفر تا صد کار تشخیص معافیت سربازی برای معلولان را به این نهاد واگذار کند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین نحوی نژاد افزود: گاهی معافیت ها فقط مشمول فرد دارای معلولیت نمی شود بلکه برای برادر یا پسر فرد معلول برای مراقبت از او هم هست اما نظام وظیفه در این موارد نظر خود را اعلام می کند و ممکن است تصمیم دیگری در کمیسیون وظیفه نیروی انتظامی گرفته شود.
وی ادامه داد: گاهی این کمیسیون تصمیم های بهزیستی را یک طرفه به هم می زند؛ بنابراین بهتر است این کمیسیون تمام اقدام های را خود انجام دهد و از کارشناسان بهزیستی برای اعلام نظر در کمیسیون های خود دعوت کند تا روند اخذ معافیت برای افراد دارای معلولیت طولانی نشود.
نحوی نژاد اضافه کرد: اکنون تصمیم نهایی برای معافیت سربازان دارای معلولیت بر عهده نیروی انتظامی است و نظر بهزیستی، فصل الخطاب نیست در حالی که در کمیسیون های تجدیدنظر بهزیستی، نمایندگان ناجا هم حضور دارند اما ممکن است آن تصمیم را به علت قوانین خاص خود نپذیرند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: برای راحتی کار افراد دارای معلولیت بهتر است کمیسیون های تعیین معافیت از ابتدا در نیروی انتظامی تشکیل شود تا معلولان سرگردان نشود. گاهی این کمیسیون ها ابتدا در بهزیستی استان ها تشکیل می شود و اگر به نتیجه نرسیدند و شکایت کردند، به کمیسیون بهزیستی مرکزی در تهران و سپس به کمیسیون وظیفه نظام نیروی انتظامی می رود.
نحوی نژاد تصریح کرد: مدیران بهزیستی استان تهران پیشنهاد دادند که تشکیل کمیسیون ها در بهزیستی برای تعیین معافیت سربازی معلولان متوقف شود اما چون با نیروی انتظامی تفاهم نامه داشتیم، این کار را متوقف نکردیم زیرا ممکن بود معلولان به نیروی انتظامی مراجعه کنند و آنها پاسخگو نباشند.
وی گفت: مذاکرات و مکاتبات با نمایندگان نیروی انتظامی برای واگذاری تعیین معافیت سربازی افراد دارای معلولیت به آنها انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده و این مذاکرات در جریان است تا راه را برای معلولان کوتاه کنیم.


ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 975314

وب گردی

وب گردی