معتمدی:  دانشجویان با تولید علم می توانند تحریم ها را بی اثر کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما باید تهدید تحریم ها را در معنای واقعی کلمه به فرصت تبدیل کنیم، یکی از اتفاقاتی که می تواند به تولید علم و در نتیجه بی اثر شدن تحریم ها کمک کند، تلاش دانشجویان است.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ویژه برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای روز سیزده آبان و تهدید آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها از همین روز اظهار داشت: شرایط تحریم ها در عین حال که تهدیدی برای کشور محسوب می شود اما می توان آن را به فرصت تبدیل کرد، نتایج مقاومت ما کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید تولید داخلی و صادرات کشور قوت گرفته است، طبیعتا در تولید داخلی، به علت تحریم ها دارای مشکلاتی هستیم؛ دانشگاه ها می توانند با ورود به این موضوع، در عرصه تولید نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: ما مدت هاست تشکل های دانشجویی را به خوبی تقویت کرده ایم اما نکته ای که به طور جدی مد نظر قرار داده ایم، حمایت از شرکت های دانش بنیان است. از طرفی دانشگاه امیرکبیر همیشه از فعالیت های فرهنگی و سیاسی دانشجویی حمایت کرده چرا که هدف ما کمک به کشور و نظام است.

وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم مشکلات دانشگاه های صنعتی مانند معضلات تکنولوژیک و مشکلات صنایع را برطرف کنیم. در این راستا ارتباط های خوبی برقرار کرده ایم که امیدواریم تقویت شود.

معتمدی اظهار داشت: ما باید تهدید تحریم ها را در معنای واقعی کلمه به فرصت تبدیل کنیم. یکی از اتفاقاتی که می تواند به تولید علم و در نتیجه بی اثر شدن تحریم ها کمک کند، تلاش دانشجویان است.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که فشار استخدام در مراکز دولتی را از روی دوش دانشجویان برداریم و راه را برای تحقیق و تولید علم باز کنیم، کشورمان نیز از این مسئله سود خواهد برد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که مهرماه برگزار شد، تأکید کرد بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای‌اش اعمال شده، این تحریم‌ها به صورت کامل از 13 آبان (4 نوامبر) اجرا خواهد شد و بعد از آن ایالات متحده تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهد کرد؛ تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگر تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند و هر کشوری با این سیاست آمریکا جهت مقابله با ایران همراهی نکند، با مجازات گسترده‌ای روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975376

وب گردی

وب گردی