مشکل ارز زائران اربعین تنها 24 ساعت طول کشید

وزیر کشور گفت: ما امسال 13 آبان را با شکوه تر برگزار خواهیم کرد و این روز را با صدای بلندتری به جهانیان اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در حاشیه جلسه هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره انتقادات اخیر پیرامون خدمت‌رسانی به زائران اربعین در کشور عراق خصوصا در موضوع ارز، اظهار داشت: ما در کشور مشکل دینار داشتیم که با تدابیری که با بانک مرکزی عراق داشتیم و با رفع مشکل باجه تحویل، این مشکل حل شد که کلا 24 ساعت در این زمینه مشکل داشتیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما می توانیم تا ده میلیون زائر را برای هفت الی هشت سال آینده داشته باشیم، گفت: رییس جمهور هم امروز دستور پیگیری جدی پل خرمشهر بصره و چهار بانده کردن جاده مهران ایلام را داده اند.

وی خاطرنشان کرد: خود زائران بهترین قضاوت را در مورد اربعین خواهند داشت. موضوع اربعین، موضوع دولت نیست موضوع نظام بوده و یک نشاط معنوی و روحی برای مردم است. البته انتظار ما این است با برنامه ریزی بهتر و انسجام بیشتر، این مشکلات موجود هم حل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: آقای روحانی رئیس جمهور درباره لغو روادید با عراق، به وزارت خارجه دستور داده‌اند.

رحمانی فضلی درخصوص برنامه امسال 13 آبان نیز گفت: ما امسال 13 آبان را با شکوه تر برگزار خواهیم کرد و این روز را با صدای بلندتری به جهانیان اعلام کنیم.

وی همچنین پیرامون آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده میرجاوه تاکید کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد و اگر شرایطی ایجاد شود که نیاز به برخورد بیشتری باشد حتما انجام می‌دهیم.

کد خبر: 975395

وب گردی

وب گردی