گزارش ویژه AFC از سیدجلال حسینی در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس پرداخته و به طور مفصل کارنامه این بازیکن و حتی انگیزه‌هایش بعد از خط خوردن از تیم ملی را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۹:۳۰ روز شنبه آینده در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن به مصاف تیم کاشیما آنتلرز خواهد رفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین رابطه گزارشی از سید جلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس منتشر کرده و نوشته است که حسینی به خداحافظی شیرین از فوتبال با کسب عنوان قهرمانی آسیا نگاه دارد.

در این گزارش آمده است: «سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا با ۴ تیم مختلف را دارد، به کسب اولین قهرمانی در آسیا برای خودش، برای باشگاه و برای کشور ایران نگاه دارد. حسینی بعد از گل دیرهنگامی که در مرحله حذفی به الجزیره امارات زد گفت که هدفمان رسیدن به فینال آسیا است و به هوادارانمان قول می دهیم که به فینال برویم. ۶ ماه بعد، این کلمات حسینی پژواک می شود چرا که پرسپولیس خودش را درست در نقطه ای می بیند که این مدافع قولش را داده بود؛ ۱۸۰ دقیقه زمان تا تحویل اولین کاپ لیگ قهرمانان آسیا به کشور ایران.»

در ادامه این گزارش آمده است: «حسینی که با ۴ باشگاه مختلف در لیگ قهرمانان حاضر شده است، یکی از سربازان کهنه کار این رقابت ها است. این مدافع در سال ۲۰۰۸ با تیم سایپا در آسیا شرکت و به تیمش کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد. یک سال بعد، او به سپاهان رفت. بعد از آنکه سپاهان در سال ۲۰۱۰ از مرحله گروهی حذف شد، او در سال ۲۰۱۱ به تیم اصفهانی کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد ولی در این مرحله مقابل السد حذف شد. در سال ۲۰۱۲ سپاهان توانست استقلال را در مرحله حذفی شکست بدهد اما در مرحله یک چهارم مقابل الاهلی عربستان باخت و حذف شد. سومین صعود به جمع هشت تیم برتر با تیم نفت در سال ۲۰۱۵ رقم خورد ولی حسینی باشگاه را در این مرحله ترک کرد. مقصد بعدی او پرسپولیس بود.

انتقال به پرسپولیس و کسب دو قهرمانی پیاپی در فصل ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ و ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ به حسینی کمک کرد تا پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ ایران شود. با این دو قهرمانی، تعداد قهرمانی های حسینی در لیگ ایران به عدد ۶ رسید؛ یکبار با سایپا، سه بار با سپاهان و دوبار با پرسپولیس.»

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش دیگری از این گزارش به حذف سال گذشته پرسپولیس مقابل الهلال در مرحله نیمه نهایی و گل های تاثیرگذار حسینی در این فصل از مسابقات مقابل السد و الجزیره اشاره کرده است.

AFC همچنین از انگیزه های شخصی حسینی بعد از دعوت نشدن به تیم ملی نوشته است: «مدافع کهنه کار پرسپولیس که از سوی کارلوس کی روش برای دعوت به تیم ملی و حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نادیده گرفته شد و جایش را به یک بازیکن جوان و همنام خودش مجید حسینی داد، انگیزه های ویژه ای هم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دارد. حسینی که با بیش از ۱۰۰ بازی ملی در سه دوره جام ملتهای آسیا در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ حضور داشت، به تدریج از تیم ملی کنار رفت. آخرین حضور رسمی او در تیم ملی در سال ۲۰۱۷ و دیدار با ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی بود. فقط یک سورپرایز بزرگ می تواند باعث شود حسینی برای جام ملتهای ۲۰۱۹ هم به تیم ملی دعوت شود اما در حال حاضر تمرکز حسینی روی کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی است. هرچند در گام اول، مردان برانکو ایوانکوویچ نیاز دارند که در ژاپن نتیجه خوبی بگیرند.»

سایت کنفدراسیون آسیا همچنین صحبت های حسینی بعد از تمدید قراردادش با پرسپولیس را منعکس کرده است: «حسینی بعد از تمدید قراردادش در ماه جولای با پرسپولیس گفت تا زمانی که بتوانم برای پرسپولیس بازی می کنم. قرارداد جدید حسینی بدون رقم و تاریخ است (قرارداد سفید امضا کرده است) حسینی گفت که در خدمت باشگاه است و می خواهد با لباس قرمز از فوتبال خداحافظی کند.»

AFC گزارش خود را با وام گرفتن از جملات بالا، درباره حسینی اینطور به پایان رسانده است: «خداحافظی حسینی از فوتبال می تواند با کسب مدال قهرمانی آسیا با پرسپولیس شیرین تر شود.»

کد خبر: 975404

وب گردی

وب گردی