معاونت دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری دانشجویان را تهدید می کند

دانشجویان معترض حکیم سبزواری از سوی معاونت دانشجویی تهدید شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعتراضات دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری همچنان ادامه دارد و مسوولان دانشگاه همچنان معتقدند که دانشجویان مشکلات زیادی ندارند.

طی دو هفته اخیر دانشجویان دوبار مقابل ساختمان اداری تجمع کردند تا از این طریق اعتراضشان به گوش مسولان برسد.

ابتدا قرار بود دانشجویان به مدت یک هفته به اعتراضاتشان ادامه دهند اما پس از جلسه و مساعدت با رییس دانشگاه دانشجویان از کارشان صرف نظر کردند.

دغدغه اصلی دانشجویان عدم پاسخگویی معاونت دانشجویی دکتر سیانتی بوده است.

سیدی: معاونت دانشجویی ما را تهدید می کند/ تشکل های سیاسی حق دخالت در امور دانشجویی را ندارند

اقدس سیدی دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: شورای صنفی تنها تشکلی است که عنوان نماینده دانشجویان را در حوزه‌ صنفی رفاهی دارد و رسالتش خدمت به دانشجو و رساندن صدای دانشجویان به گوش مسوولان است.

وی افزود: دیروز در لحظه‌ حضور تقریبا اجباری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری، دانشجویان معترض به وی اعتراض کردند، اما مثل اینکه این مسئول فقط آمده بود تا اعلام کند که شورای صنفی را نمی‌خواهند.

سیدی اظهار داشت: معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری قصد دارد با تهدید و بازکردن پرونده در کمیته انضباطی مقابل اعتراضاتمان بایستد تا ساکت شویم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: اعتراض دیروز دانشجویان و نمایندگان شان فقط به امور تغذیه مربوط نمی‌شد، بلکه مسئله اساسی سطح پایین خدمات رفاهی در امور مختلف صنفی رفاهی در دانشگاه حکیم سبزواری بود.

وی عنوان کرد: موضوعات مختلفی در زمینه خوابگاه و خدماتی همچون اینترنت و شبکه‌های آموزشی دانشگاه وجود داشت که با گوشزد‌های فراوان شورای صنفی دانشجویان، متاسفانه حل نشده باقی مانده بود.

سیدی تاکید کرد: تشکل های سیاسی حق دخالت در امور رفاهی دانشجویان را ندارند اما برخی از تشکل ها برای حمایت از معاونت دانشجویی به ما اعتراض کردند و جالب است که خود معاونت دانشجویی شاگردان خود را مقابلمان قرار می دهند.

وی ادامه داد: از حق نگذریم رییس دانشگاه و مدیر دفتر و روابط عمومی دانشگاه از دانشجویان حمایت کرده اند و در این یکسال دکتر مولوی تلاش زیادی انجام داده اند اما استاد سیانتی هیچ اقدامی نمی کنند و به فکر رفاه دانشجویان نیستند.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری: مشکلات دانشجویان را حل می کنیم

دکتر مولوی رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این خصوص به خبرنگار ایسکانیوز گفت: نشست خوبی با شورای صنفی دانشجویان داشته ایم و درصدد هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: مشکلات و درخواست های دانشجویان را بررسی کرده ایم و به زودی مشکلات دانشجویان حکیم سبزواری مرتفع خواهد شد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: مشکل خاصی وجود ندارد و صحبت دانشجویان را شنیده ایم.

این درحالی است که دانشجویان معترض اعلام کرده اند که هیچ رسیدگی به وضعیتشان از سوی معاونت دانشجویی نمی شود و به همین خاطر تصمیم به تجمع اعتراض آمیز گرفته اند.

تسنیمی: مشکل دانشجویان کیفیت غذای سلف بود

دکتر تسنیمی مدیر روابط عمومی و رییس دفتر دکتر مولوی در این خصوص به ایسکانیوز گفت: طی صحبتی که با دانشجویان انجام دادیم اعتراضشان را به ما اعلام کردند و مشکل خاصی نبود. روز گذشته هم دانشجویان صرفا برای بهبود کیفیت غذای سلف یک ساعت به نشانه اعتراض مقابل ساختمان جمع شدند.

وی افزود: دانشجویان تنها روز گذشته تجمع کردند و هفته گذشته تجمعی صورت نگرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 975421

وب گردی

وب گردی