ظریف تماس عربستان با ایران را تایید نکرد

وزیر خارجه کشورمان خبر منتشر شده درباره تماس محرمانه عادل الجبیر با ایران را تایید نکرد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر به اسلام آباد در جمع خبرنگاران درباره خبر منتشر شده مبنی بر تماس محرمانه عادل الجبیر با ایران، این خبر را تایید نکرد و گفت: تا جایی که اطلاع دارم چنین تماسی صورت نگرفته و دولت عربستان چنین ارتباطی را برقرار نکرده است.

وی افزود: دولت عربستان نیاز دارد درباره سیاستهای منطقه ای خود بازنگری کند و هرگاه چنین بازنگری بخواهد صورت بگیرد، ایران این آمادگی را دارد، چون علاقه داریم رابطه همسایگان با ایران بسیار خوب باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: معتقدیم همسایگان ما تاکنون از ایجاد تنش با ایران منفعتی نبردند و امیدواریم این سیاست را هر چه زودتر کنار بگذارند.

ظریف درباره سفرش به پاکستان هم عنوان کرد: هدف این سفر پیگیری موضوع مرزبانان ایرانی به گروگان گرفته شده توسط تروریستها بود و بحثهای بسیار خوبی با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان داشتیم.

وی افزود: طرف پاکستانی وعده های جدی را برای پیگیری موضوع و رساندن موضوع به راه حل و اقدامات مشترک برای جلوگیری از تکرار اینگونه فجایع در آینده مطرح کرد و این نشان می دهد که در دولت پاکستان تمایل و اجماع سیاسی برای اینکه چنین اتفاقاتی مرز دو کشور دوست، همسایه و مسلمان را برهم نزند و آرامش دو کشور را دستخوش حرکات مخالفان روابط و مردم دو کشور، نکند، دارد.

وزیر خارجه افزود: وعده ها و تعهدات طرف پاکستان کاملا قابل امیدواری است.

کد خبر: 975433

وب گردی

وب گردی