ایران‌ساخت به کتابچه ساماندهی و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش پیوست

کتابچه «ساماندهی و برنامه ریزی» توسط شوراهای دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش به روز رسانی می‌شود که در سال جاری «انجمن حمایت از کالای ایرانی و نوشت افزار ایرانی» تحت عنوان «کالای ایران ساخت» به شوراهای این کتابچه اضافه شد.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، منصور مجاوری دبیر بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری "ایران‌ساخت" با اشاره به تاکید دولت در به کارگیری سازمان‌ها و وزارتخانه ها از کالای ایران ساخت اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان مناسبی را برای سال جاری انتخاب کردند عنوانی که عمل به آن شکوفایی اقتصادی را برای کشور به همراه دارد. دولت نیز در راستای این موضوع تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی را ملزم کرد تا اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا شورای سیاستگذاری حمایت از کالای ایرانی را تشکیل داد تا با دو رویکرد فرهنگسازی، توسعه گفتمان و برگزاری نمایشگاه در این حوزه اقدامات لازم برای جامعه فرهنگی مد نظرانجام شود. جامعه فرهنگی که شامل حدود 14 میلیون دانش آموز و حدود 1 میلیون فرهنگی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور منابع درآمدی و اقتصادی به برگزاری نمایشگاهی در همین راستا اشاره کرد و گفت: 250 نمایشگاه در زمینه حمایت از کالای ایران ساخت شهریور ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار که در آنها اقلام و نوشت افزار تولید داخلی به دانش اموزان ارائه شد. یکپارچه سازی بوفه های مدارس برای ارائه کالا و اقلام ایرانی اقدام دیگری بود که در زمینه حمایت از کالای ایرانی این وزارتخانه انجام داد.

مجاوری با بیان اینکه تحقق بحث فرهنگسازی و گفتمان در زمینه حمایت از کالای ایرانی اقدامی است که تمام دستگاه های دولتی باید انجام دهند ابراز کرد: بر همین اساس کتابچه "ساماندهی و برنامه ریزی" توسط شوراهای دانش آموزی طراحی شد که امسال شورای "انجمن حمایت از کالای ایرانی و نوشت افزار ایرانی" تحت عنوان "کالای ایران ساخت" به شوراها اضافه شد.

به گفته وی، در خصوص حمایت از کالای ایران ساخت سال جاری این وزارتخانه جشنواره ای با حضور هزار و 200 کانون آموزشی و تربیتی سراسر کشور برگزار می کند. در این جشنواره دانش آموزان، معلمان و در کل جامعه فرهنگی دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند تا زمینه آشنایی عموم مردم و ایجاد کارآفرینی فراهم شود. همچنین بستری برای نمایش توانمندی های دانش آموزان است و شتابدهنده ها و سرمایه گذاران می توانند با حضور در این رویداد در جزییات ایده ها قرار گرفته و در صورت نیاز بر روی ایده های خلاقانه سرمایه گذاری کنند.

مجاوری با اشاره به ارسال اثار به بخش دانش اموزی جشنواره "ایران ساخت" عنوان کرد: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مدارس سراسر کشور بخشنامه ای را در خصوص ارسال آثار به این بخش از جشنواره ارسال کرده که ارسال اثار دانش آموزی به این بخش همچنان ادامه دارد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت»با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 30 آبان ماه ۱۳۹۷ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975443

وب گردی

وب گردی