بهاروند: دولت، از پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد اسلامی  استفاده کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: دولت برای انجام پروژه‌های ملی از پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد استفاده کند در همین راستا خواستار حمایت مسئولان امر برای حضور بیشتر این دانشگاه بزرگ کشور در پروژه‌های استانی و بومی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند. همچنین راهکارهای صحیح در جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود. در همین راستا گفت‌‌‌‌و‌گویی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان انجام دادیم که مشروح گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

دکتر سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای این واحد دانشگاهی و مشکلات و چالش‌های پیش رو گفت: در حال حاضر یک شرکت دانش بنیان در سطح استان داریم و دومین شرکت هم در مرحله ساخت قرار دارد. عمده فعالیت یکی از این شرکت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت است اما متاسفانه بروکراسی اداری و ثبت اختراعات مرتبط با تایید وزارت بهداشت بسیار وقت‌گیر بوده و در امور تحقیقی و پژوهشی ما وقفه ایجاد کرده است.

وی افزود: سال گذشته، ثبت اختراع دمنوش گیاهی میوه فیسالیس که خاص کشورهای آسیای شرقی است را در مرکز تحقیقات طب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی داشتیم که دمنوشی ترکیبی است و کلیه حقوق این اختراع متعلق به دانشگاه آزاد بوده و بیش از یک سال طول کشید تا به تایید وزارت بهداشت برسد. متاسفانه چنین وقفه‌‌ای موجب دلسردی نخبگان و مخترعان ما خواهد شد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است. برای سرعت بخشیدن به بهره‌‌برداری از اختراعات و امور پژوهشی باید ارتباط قوی‌‌تری میان دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شود.

بهاروند در ادامه خاطر نشان کرد: عمده فعالیت یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان استان لرستان در حوزه تولید نانو پودر های فلزی است که بزرگترین هدف آن گسترش صنعت نانو در کشور و کسب سهم مناسب از بازار جهانی مواد نانو است. تا به امروز در این شرکت دانش بنیان واحد لرستان حدود 550 میلیون تومان برای فعالیت در زمینه نانو صرف شده که تمامی تولیدات این شرکت در مرحله تجاری سازی است و بعد از فروش محصولات، سود کافی از آن به دست می‌‌‌آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تاکید کرد: واگذاری اختیارات و آزادی عمل بیشتر به روسای واحدها در کلیه امور با مبنای اقدام بر پایه مقررات مشخص در دانشگاه آزاد اسلامی برای سرعت بخشیدن به کارها و تسهیل امور آموزشی و پژوهشی قطعا تاثیر شگرفی بر دستاوردهای این دانشگاه بزرگ کشور درسطح داخلی و جهانی دارد.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در راس هیات امنای واحدهای دانشگاهی، انتظار داریم که دولت برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های ملی از پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد استفاده کند، اما متاسفانه این مساله مورد غفلت دولتمردان واقع شده است، در همین راستا خواستار حمایت مسئولان امر برای حضور بیشتر این دانشگاه بزرگ کشور در پروژه‌های استانی و بومی هستیم.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد یکی از واحدهای جامع دانشگاه آزاد است. این واحد در مهرماه ۱۳۶۴ در شهر خرم‌آباد تأسیس و در نیمه اول ۱۳۶۵ با پذیرش ۲۵۰ دانشجو در سه رشته رسماً فعالیتش را آغاز نمود. هم اکنون حدود ۱۵۰۰۰ دانشجو در 130 رشته تحصیلی در این واحد مشغول به تحصیل هستند و با احتساب این تعداد دانشجو این دانشگاه بعد از واحد بروجرد بزرگترین واحد دانشگاه آزاد در استان لرستانمی‌باشد. مساحت کل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد 52هکتار است که از این میزان ۱۰۰،۰۰۰ متر مربع آن به ساخت فضای آموزشی اختصاص داده شده و مابقی به عنوان فضای سبز، فضای ورزشی و خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است. تعداد ۳۹۰ عضو هیأت علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق‌التدریس با این دانشگاه همکاری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975447

وب گردی

وب گردی