دانشمندان الگوهای ارتباطات عصبی در مغز کودکان اوتیسمی را کشف کردند

پژوهشگران دانشگاه ایالتی سندیگو معتقدند تفاوت‌های مشخصی بین مغز کودکان مبتلا به اوتیسم و مغز کودکان سالم وجود دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققین دانشگاه ایالتی سندیگو به بررسی اسکن مغز کودکان پرداختند و الگوهای منحصربه ‌فردی از ارتباطات عصبی آمیگدال (منطقه‌ای از مغز که مسئول پردازش اطلاعات اجتماعی است) کشف کردند.

ارتباطات آمیگدال در کودکان مبتلا به اوتیسم در برخی مناطق ضعیف‌تر و در برخی مناطق قوی ‌تر است. این قسمت با حالات چهره، خیره شدن و دیگر نشانه‌های چهره مرتبط است.

تایج این پژوهش، که بر اساس اسکن مغز ۵۵ کودک و نوجوان دارای سن ۱۷-۷ ساله مبتلا به اوتیسم و مقایسه‌ آن‌ها با ۵۵ کودک سالم به دست آمد، و هدف آن یافتن نشانگرهای مغزی مرتبط با اختلال اوتیسم به ‌منظور توصیف بیشتر این بیماری از لحاظ زیست‌شناسی است، در مجله American Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشر شده‌ است.

اینا فیشمن نویسنده‌ مقاله می گوید نتایج MRI نشان ‌دهنده‌ ارتباطات ضعیف ‌تری بین آمیگدال و قشر پس‌سری بود. علاوه‌ بر این، نتایج MRI نشان ‌داد که تقویت ارتباط بین آمیگدال و قشر پیشانی که در دوران نوجوانی اتفاق می‌افتد، به ‌کلی در بیماران اوتیسمی وجود ندارد.

اکنون در حال بررسی ارتباطات مغز و سازماندهی آن در کودکان کم سن‌تر است؛ یعنی زمانی که علائم اوتیسم برای نخستین بار ظاهر می‌شوند. او امیدوار است متوجه شود که آیا رفتارهای اولیه در کودکان مبتلا به اوتیسم، منجر به الگوهای ارتباطی غیرمعمول می‌شوند یا خیر.

منبع: San Diego State University

انتهای پیام/

کد خبر: 975468

وب گردی

وب گردی