تأثیر افزایش دما بر کاهش روزهای کاری

پژوهشگران چینی با انجام یک نظر سنجی، میزان تأثیر درجه حرارت کره زمین بر بازدهی نیروی کار و افزایش روزهای تعطیل کاری را مورد بررسی قرار داده و نسبت به آینده این مسئله هشدار دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان مرکز فیزیک جو زمین در چین اعلام کردند موج های حرارتی که در آینده به دلیل افزایش گرمایش جهانی بیش از امروز پدیدار می شوند، به کاهش بازدهی نیروی کار ساکنان کره زمین منجر خواهد شد.

پایگاه اینترنتی «EurekAlert» اعلام کرد کشورهای آسیای میانه و شمال اروپا بیش از دیگر نقاط جهان در معرض این پدیده قرار می گیرند.

پژوهشگران با انجام یک نظر سنجی در میان 4363 نفر به این نتایج رسیده اند که با هدف تعیین میزان کاهش بازدهی افراد در سال 2016 در نتیجه افزایش دمای کره زمین انجام شده است.

نتایج این نظر سنجی بیانگر آن است که موج های حرارتی زمین باعث کاهش 6.6 از روزهای کاری در کشورهای در حال توسعه و 3.5 روز کاری در کشورهای توسعه یافته شده است و در نتیجه کاهش بازدهی افراد بر تولید ناحالص داخلی کشورها نیز تاثیر‌گذار بوده است.

پژوهشگران همچنین به چگونگی تاثیر میانگین درجه حرارت زمین بر بازدهی نیروی کار پرداخته و دریافته اند، روزهایی که درجه حرارت 1.5، 2،3 و 4 درجه افزایش داشته موجب تعطیلی کارها شده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که کشورهای پیشرفته 9، 12، 22 و 33 روز و کشورهای در حال توسعه 19، 31، 61 و 94 روز در سال های آینده بر اثر افزایش دمای هوا دچار تعطیلی خواهند شد. کاهش بازدهی در کشورهای جنوب شرق آسیا منجر به افزایش 1.5 درجه ای حرارت معادل کل بازدهی نیروی کار در کشورهای پیشرفته با افزایش 4 درجه ای حرارت خواهد بود.

کد خبر: 975472

وب گردی

وب گردی