3 هزار دفترچه تامین اجتماعی  تهرانی ها، به صورت غیرحضوری صادر شد

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: از تیرماه امسال صدور غیرحضوری و تحویل دفترچه های درمانی تامین اجتماعی بویژه در غرب تهران بزرگ آغاز و تاکنون 3 هزار دفترچه درمانی به این شیوه صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، ناهید حیدری گفت: یکی از اقدامات این سازمان ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان و مستمری بگیران است تا رفت و آمد شهروندان کاهش یابد؛ به همین منظور بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند با استفاده از تلفن گویا به شماره 4٢٢٧6 یا سایت gtsos.ir برای دریافت غیرحضوری دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
وی گفت: با مراجعه بیمه شدگان به این سایت ثبت درخواست و سفارش انجام می شود و همزمان بحث استحقاق افراد بیمه شده از خدمات تامین اجتماعی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد، با این روش دیگر به مراجعه حضوری بیمه شدگان و مستمری بگیران نیازی نیست. آنان می توانند با استفاده از پیک، دفترچه درمانی خود را در منزل تحویل بگیرند.
به گفته وی، پیک هایی در کارگزاری های تامین اجتماعی به کار گرفته شده اند تا در صورت درخواست بیمه شدگان، دفترچه های درمانی تحویل آنان شود.
وی اضافه کرد: زمانی که کدپستی افراد وارد می شود، می توانند درخواست خود را در نزدیک ترین کارگزاری رسمی ثبت کنند تا دفترچه بیمه شدگان در منزل تحویل آنها شود. هزینه ارسال دفترچه 5 هزار تومان است.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران تاکید کرد صدور غیرحضوری دفترچه بخش زیادی از مشکلات رفت و آمد بیمه شدگان و مستمری بگیران را حل می کند و یکی از برنامه های سازمان تامین اجتماعی برای ارتقای سطح رضایتمندی مراجعه کنندگان و کاهش هزینه هاست.
حیدری یادآوری کرد: نرم افزاری تهیه شده است تا ٢٢ خدمت در شعبه های این مرکز به صورت الکترونیکی ارائه شود.
وی اضافه کرد: بازرسی از کارگاه ها نیز به صورت الکترونیک است که پارسال به طور آزمایشی در شعبه 25 تامین اجتماعی به اجرا گذاشته شد.
به گفته وی، بازرسان با استفاده از تبلت و از طریق اینترنت، بازرسی را انجام می دهند.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: نوبت دهی اینترنتی به بیمه شدگان و مستمری بگیران نیز زمان مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی را کاهش می دهد و دیگر به قرار گرفتن در صف های طولانی نیازی نیست.
گفتنی است؛ سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون نفر را زیر پوشش بیمه ای دارد که 9 میلیون نفر از آنان در استان تهران از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان بهره‌مندند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 975538

وب گردی

وب گردی