زائر سرگردان در کربلا به علت نداشتن پول نداریم

 دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان به سرکنسولگری ایران در نجف برای برگشت زوار تعلق گرفت و زائر سرگردان در کربلا به علت نداشتن پول نداریم.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار حیدری درباره اخبار منتشر شده درباره سرگردانی مردم در کربلا و نداشتن پول برای بازگشت به کشور گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به سرکنسولگری ایران در نجف برای تخصیص این پول جهت بازگشت زائرانی که هزینه بازگشت به کشور را ندارند، تخصیص داد.

وی گفت: از روز گذشته این زائران همگی انتقال پیدا کرده اند و زائری سرگردان در کربلا به آن صورت که در رسانه‌ها منعکس شده، نداریم، ولی با این وجود سرکنسول ایران در کربلا می‌تواند همانند سرکنسول ایران در نجف، ۴ دستگاه ماشین برای انتقال زوار گرفته و این افراد را منتقل کند و هزینه به ایشان از طرف ستاد اربعین پرداخت خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: این افراد بسیار محدود هستند، ولی به میزانی که در نجف بوده اند نیستند؛ این افراد البته پول هم داشتند، ولی قابل چنج کردن نبود.

۲۰۰ میلیون تومان به سرکنسولگری ایران در نجف برای برگشت زوار تعلق گرفت و زائر سرگردان در کربلا به علت نداشتن پول نداریم

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره عدم خدمات‌دهی موکب‌ها به زوار و جمع شدن آن‌ها نیز به خبرنگار میزان گفت: اربعین روز سه شنبه بوده و موکب‌های عراقی امروز به فعالیت خودشان پایان می‌دهند. البته برخی موکب‌های ایرانی همچنان در حال خدمات دهی هستند، اما ستاد اربعین بار‌ها اعلام کرده بود که خدمات‌دهی موکب‌ها تا ۳ روز بعد از پایان مراسم اربعین است؛ بنابراین فعالیت موکب‌ها در عراق امروز تمام می‌شود و موکب‌هایی که تا به امروز در عراق خدمات می‌دادند ایرانی بوده اند و ظرفیت محدودی دارند؛ و موکب‌های ایرانی در داخل کشور تا روز یکشنبه همچنان به فعالیت می‌پردازند. در مرز‌های شلمچه و چذابه مردم به رسم قدیمی که خود دارند تا سه رو دیگر به خدمات دهی می‌پردازند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 975551

وب گردی

وب گردی