دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران صاحب پرونده سلامت می‌شوند

طرح غربالگری و تشکیل شناسنامه سلامت برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ایران از فردا شنبه ۱۲ آبان ماه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف کلی بررسی و ارتقاء سلامت دانشجویان و به منظور تعیین شاخص های سلامت، تشخیص زود هنگام بیماری ها، اقدامات درمانی به موقع و افزایش سطح آگاهی به منظور پیشگیری از بیماری ها طرح غربالگری و تشکیل شناسنامه سلامت برای دانشجویان جدیدالورود را از فردا شنبه ۱۲ آبان ماه برگزار می کند.

در این طرح، دانشجویان در چهار ایستگاه غربالگری که در ایستگاه پرستاری اندازه گیری قد و وزن و فشار خون دور کمر و واکسیناسیون انجام می گیرد و در ایستگاه پزشکی ورزشی معاینه عمومی اندام ها و اسکلت بدن صورت و ایستگاه دندانپزشکی معاینه وضعیت دندان ها، بهداشت دهان و دندان انجام و در ایستگاه سلامت روان پرسشنامه GHQ و پر کردن آن توسط دانشجو و در صورت نیاز مشاوره و شروع درمانهای روانشناختی انجام می شود.

مراحل اجرای طرح شامل ارسال پیامک، تعیین تاریخ و ساعت شرکت در طرح بر اساس تقسیم رشته، پذیرش و تشکیل شناسنامه سلامت، آموزش و راهنمایی دانشجویان توسط کارشناس پایش جهت تکمیل مشخصات فردی و سابقه بیماری، ایجاد کد مخصوص برای هر دانشجو و صدور کارت با کد مخصوص برای هر دانشجو است.

گفتنی است، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران می‌باشد که در مرداد ۱۳۵۲ با عنوان مرکز پزشکی شاهنشاهی توسط عبدالحسین سمیعی بنیانگذاری شد.

این دانشگاه در آبان ۱۳۸۹ با دانشگاه علوم پزشکی تهران ادغام گردید. دانشگاه این زمان، چهارمین دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور بود. خبر ادغام با اعتراضاتی از سوی دانشجویان و اساتید رو به رو شد. پس از گذشت دو سال و پنج ماه از این انحلال در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ با تصویب شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها این دانشگاه دوباره احیا شد.

در تاریخ ۱۳۹۲/۶/۲۶ در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت حسن روحانی رئیس جمهور، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی رای قاطع دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975557

وب گردی

وب گردی