پیام خودباوری صنعت برق را به دنیا صادر خواهیم کرد

سخنگوی صنعت برق گفت: نمایش توانمندی های صنعت برق، به دست اندرکاران و بازدیدکنندگان این پیام را منتقل می کند که صنعت برق به رغم تحریم‌های موجود روی پای خود ایستاده است و متخصصان داخلی، توانایی ساخت صنعت را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمودرضا حقی‌فام در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران افزود: با توجه به فشاری که کشورهای بیگانه به ایران وارد کرده و صنعت برق را نیز هدف قرار داده اند، از طریق این نمایشگاه و گستردگی حضور صنایع داخلی در آن، پیام خودباوری صنعت برق را به دنیا صادر خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در شرایطی که برخی از کشورهای غربی به صورت خصمانه مانع تامین تجهیزات شده اند، باید نشان دهیم که در داخل کشور قادر به رفع مشکلات در این زمینه هستیم.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه گفت: با حضور شرکت های خارجی، هم امکان الگوبرداری از فناوری های آن شرکت ها برای بخش داخلی فراهم شده و هم صنایع خارجی می توانند زمینه های همکاری با صنعت ایران را شناسایی کنند.
حقی‌فام تصریح کرد: این نمایشگاه محلی برای تبادل نیازهای آینده بین سازندگان، تامین کنندگان و تولیدکنندگان است تا هم نیازهای موجود را شناسایی کرده و هم برای تامین کالاها با یکدیگر وارد مذاکره شوند.
وی با اشاره به گستردگی فعالیت این نمایشگاه گفت: وجود فناوری های نوین داخلی در این نمایشگاه، خودباوری بسیار خوبی را برای صنعت برق ایجاد می کند.
سخنگوی صنعت برق افزود: نمایشگاه مذکور این امکان را فراهم می کند که با دانشگاهیان فعال در این صنعت ارتباط برقرار کرده و با کمک آنها نیازهای اندک این صنعت به خارج از کشور را رفع کنیم.
حقی‌فام خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط موجود سیاسی می توانیم ادعا کنیم که این توانایی را داریم تا صنعت برق را در سال های پیش رو پویا تر از قبل به پیش ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975561

وب گردی

وب گردی