مستند سه دهه زندگی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در جشنواره بین‌المللی مقاومت

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که از ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری در تهران و اصفهان برگزار میشود میزبان مستندی است که در آن سه دهه زندگی و مجاهدتهای شیخ ابراهیم زکزاکی روایت میشود.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در این اثر که توسط حسین احمدی از سینماگران و فیلمسازان جوان اصفهانی ساخته شده سه دهه زندگی رهبر شیعیان کشور نیجریه تصویر می‌شود.

این فیلم روایت ابراهیم زکزاکی جوان مبارز نیجریه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی به دیدار امام خمینی(ره) می‌آید و تحت تاثیر این دیدار به مذهب شیعه می‌پیوندد. اکنون پس از سه دهه تبلیغ بیش از 25 میلیون شیعه در نیجریه وجود دارد.

سایر مشخصات این فیلم به این ترتیب است: تحقیق:سفانه الهی، تصویربردار: سید محمود حسینی و احمد خلیلا، تدوین‌: علی اصغر حیدری و حمیدرضا شیخ، تهیه‌کننده: حسین احمدی، زمان: 42 دقیقه

شایان ذکر است حسین احمدی متولد 1371 اصفهان، فوق لیسانس تولید سیما از دانشگاه صداوسیماست. از دیگر آثار جدید این مستندساز جوان، سه گانه‌ای پیرامون پیاده روی اربعین با نام‌های «گام های حقیت، روایتگران خورشید، در امتداد زینب» با موضوع فعالیت‌های تبلیغی بدیع مبلغان در پیاده روی اربعین حسینی مثل پرده خوانی در جای جای این مراسم عظیم و … است.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از 5 تا 9 آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر: 975595

وب گردی

وب گردی