7 نرم‌افزار برتر در حوزه دریا شناخته شد

در رویداد نوین نرم‌افزارهای دریایی؛ که در دل چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت برگزار شد، 7 طرح برگزیده را به‌عنوان ایده پردازان برتر دریایی پذیرفت.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در حالی برگزار شد که ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی؛ با اتخاذ رویکردی جدید در این جشنواره تصمیم گرفت به‌منظور آشنایی جوانان با بحث سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری و در جهت تشویق و ترغیب فرهنگ استارتاپی، یک رویداد استارتاپی اپلیکیشن های دریایی نیز برگزار کند. رویدادی بسیار جدید در حوزه دریا که با یک فراخوان از فعالان این حوزه دعوت شد ایده و طرح‌های استارتاپی خود را ارائه کنند.
بر همین اساس، طی فراخوان اعلام‌شده، 23 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری انجام‌شده 7 طرح پذیرفته شد، که در زیر به بررسی برخی از این طرح ها میپردازیم.

طرح سیستم جامع مدیریت شناورها- سی مستر
یکی از طرح‌های برتر پذیرفته‌شده در رویداد استارتاپی اپلیکیشن های دریایی، طرح "سیستم جامع مدیریت شناورها- سی مستر"، اپلیکیشن است، که به‌منظور مدیریت شناورها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
سیستم یکپارچه مدیریت شناورهای دریایی دارای 5 ماژول اصلی سیستم نگهداری و تعمیرات، سیستم اموال و انبار، سیستم مدیریت درخواست‌های شناور و همچنین سیستم عملیات و سیستم مدیریت پرسنل است.

اپلیکیشن تأمین و نگهداشت نیروی انسانی
اپلیکشین "تأمین و نگهداشت نیروی انسانی – شبکه اجتماعی دریایی" را یکی دیگر از طرح‌ها پذیرفته‌شده است، که این طرح یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت دریایی، تأمین و نگهداشت نیروی انسانی و انتقال و اشتراک‌گذاری تجربیات افراد و تکنولوژی‌های این حوزه است.
گفتنی است، با استفاده از این App می‌توان کاریابی جهت فعالان این حوزه و علاقه‌مندان فراهم کرد و تجربیات و تکنولوژی در این بخش را با دیگران به اشتراک گذاشت. از دیگر کاربردهای این App ارائه آموزش‌هایی کوتاه در قالب ویدئو، پادکست است.

طرح عرضه ماهی بدون واسطه
طرح عرضه ماهی بدون واسطه به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های استارتاپی پذیرفته‌شده در چهارمین جشنواره دریا مسیر پیشرفت ، به‌منظور عرضه ماهی از فروشندگان به خریداران ماهی شکل می‌گیرد.
بخش نخست مربوط به ماهی‌های خاص است که به‌صورت تک‌نفره اقدام به صیدشده است و دوم ماهی‌هایی که به‌صورت تناژ(صید آزاد، قفس ماهی و صید در استخرهای خشکی) صیدشده است که بهترین وسیله برای کنترل بازار ماهی و نظارت بر فرآیند است.

اپلیکیشن بهبود عملکرد ذهنی دریانوردان
با توجه به اینکه امروزه حمل‌ونقل دریایی ایمن‌ترین و مناسب‌ترین راه جابه‌جایی کالا در تجارت جهانی است و ایمنی و مؤثر بودن عملیات کشتی به‌وسیله کارایی، هوشیاری و انجام صحیح و بدون اشتباه وظایف توسط خدمه، به‌خصوص آنان که در پل فرماندهی کشتی کار می‌کنند، تعیین می‌شود، درواقع اپلیکیشن بهبود عملکرد ذهنی دریانوردان برای همین منظور طراحی و تولیدشده است.
اپلیکیشن بهبود عملکرد ذهنی دریانوردان درواقع تلاش می‌کند با بهبود عملکرد ذهنی دریانوردان موجب کاهش صدمات مالی به شرکت‌های کشتیرانی شود.

اپلیکیشن معرفی و خرید ماهی فیش پلاس (Fish+)
اپلیکیشن معرفی و خرید ماهی فیش پلاس (Fish+) را یکی دیگر از نرم‌افزارهای ارائه‌شده به این جشنواره است، درواقع این نرم‌افزار برای معرفی و خرید ماهی به این صورت که افراد محلی بتوانند انواع ماهی، میگو و سایر صیدهای دریایی و غذاهای بر آن مبنا را در نرم‌افزار معرفی کنند و امکان فروش دستورهای غذایی هم موجود باشد.
سپس صیادان در بخش فروش نرم‌افزار عضو شوند و با توجه به صید روزانه خود تصاویر و اطلاعات انواع ماهی و میگو صیدشده خود را در بخش فروش قرار دهند تا مشتریان بتوانند با انجام یک جستجو ساده در نرم‌افزار به محصول موردنیاز خود دست پیدا کنند.

نرم‌افزار جوی سپهر
از سوی دیگر با توجه به اینکه بررسی تغییرات جوی و اتمسفری نه‌تنها در علوم مرتبط با هواشناسی و اقلیم اهمیت دارد بلکه در بسیاری از شاخه‌های علوم دریایی نیز حائز اهمیت است؛ تأثیر عوامل جوی بر دریاها و اقیانوس‌ها امری بدیهی و مشخص بوده و بررسی تغییرات دقیق این عوامل در علوم دریایی بسیار راهگشا است.
با توجه به اهمیت عوامل جوی، یک شرکت ایرانی نرم‌افزار جوی را برای منطقه ایران طراحی و تولید کرده است.

بازی استراتژیک ناوگان دریای سرخ
و اما "بازی استراتژیک ناوگان دریای سرخ" هفتمین طرح نرم‌افزاری ارائه‌شده در چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت است، این نرم‌افزار درواقع یک بازی استراتژیک و جذاب است که کاربر باید در دریاهای بیکران به مبارزه با نیروهای دشمن برود.
این بازی از سوی یک استودیو بازی‌سازی داخلی طراحی‌شده است و برای شبیه‌سازی نبردهای جنگی طراحی‌شده و همچنین می‌تواند به‌منظور آموزش نیروهای دریایی مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975627

وب گردی

وب گردی