بررسی سلامت قلب جنین با سونوگرافی/ضرورت افزایش تعرفه های رادیولوژی

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: از طریق سونوگرافی می‌توان به بررسی مورفولوژیک بدن دست یافت و در جنین نیز اندازه و تعداد حفره‌های قلب قابل شناسایی بوده همچنین عملکرد و جریان خون قلب نیز قابل تشخیص است و این مسئله از طریق سونوگرافی کالر داپلر قابل بررسی است .

به گزارش ایسکانیوز، رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به امکان بررسی سلامت قلب جنین با سونوگرافی گفت: دستگاه‌های رادیولوژی گرانقیمت بوده و از طرفی با توجه به نوسانات ارزی و از طرفی به دلیل گرانی جهانی تکنولوژی، رادیولوژیست‌ها به ویژه کسانی که جدیدا فارغ التحصیل شده اند دچار چالش شده و راه‌اندازی مطب و تجهیزات آن برایشان مشکل شده است.

دکترجلال جلال‌شکوهی، رئیس انجمن رادیولوژی ایران در ارتباط با برگزاری کنفرانس دو روزه سونوگرافی آنومالی، NT و بارداری، اکوی قلب جنین، برست و تیروئید اظهار داشت: این کنفرانس ۲۴و۲۵آبان سال جاری به مناسبت بزرگداشت روز جهانی اشعه ایکس برگزار می‌شود و حدود 3 سال از برگزاری این مراسم در کشور می‌گذرد که تلاش شده علاوه بر گردهمایی رادیولوژیست‌ها و برگزاری جشنی به مناسبت روز اشعه جدیدترین دستاوردهای علمی نیز در حوزه رادیولوژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تم بین‌المللی جشن روز جهانی اشعه تصویرنگاری قلب است،‌گفت: ما در کشور بر اساس نیاز جامعه موضوعات را بررسی و تصمیم گرفتیم مسائلی همچون سونوگرافی آنومالی، و بارداری، اکوی قلب جنین، برست و تیروئید را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد:‌ در برخی کشورهای پیشرفته از طریق سونوگرافی برخی از اصلاحات قلب جنین انجام شدنی بوده و از طریق آن می‌توان به طور مثال دریچه‌ای از قلب را بست تا تبادلات خونی غیرعادی انجام نگیرد.

وی گفت: دستگاه‌های رادیولوژی گرانقیمت بوده و از طرفی با توجه به نوسانات ارزی و از طرفی به دلیل گرانی جهانی تکنولوژی، رادیولوژیست‌ها به ویژه کسانی که جدیدا فارغ التحصیل شده اند دچار چالش شده و راه‌اندازی مطب و تجهیزات آن برایشان مشکل شده است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: ارائه تسهیلاتی از سوی دولت برای حمایت از رادیولوژیست‌ها و افزایش تعرفه‌ها جهت رفع مشکلات پیش آمده و چالش‌های پیش رو امری ضروری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975633

وب گردی

وب گردی