برنامه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان تشریح شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور رؤسای واحدها و دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای فرهنگی واحدها به تصویب معاونت فرهنگی رسیده و کلیه تمهیدات لازم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در یوم الله 13 آبان، گفت: حضور رؤسای واحدها و دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای فرهنگی واحدها به تصویب معاونت فرهنگی رسیده و کلیه تمهیدات لازم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان در نظر گرفته شده است. در اکثر واحدها بیانیه‌‌‌‌‌های مشترک توسط کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی در محکومیت نظام سلطه و استکبار جهانی تدوین شده که فردا ارائه می‌شود.

وی افزود: در برخی از واحدها نشست‌‌های روشنگری و تریبون‌های آزاد در حوزه استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا برگزار می‌شود و معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاهی در یک جلسه توجیهی بر طبق سند راهبردی و فرهنگی آگاهی لازم برای چگونگی اجرا و بزرگداشت این حماسه بزرگ کسب کردند. فضاسازی لازم در قالب عکس و پوستر همچنین نمایشگاه‌های عکس و کتاب با موضوع جنایت‌های آمریکا نسبت به ایران در اکثر واحدها برگزار می‌‌‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی از نمایندگان دانشجویی واحدها در نماز جمعه این هفته در استان‌‌های مربوط با موضوع استکبار ستیزی سخنرانی خواهند داشت؛ همچنین در خوابگاه‌‌ها هم کلیپ‌ها و فیلم‌هایی با موضوع 13 آبان و مبارزه با اهداف استعمارگرانه آمریکا پخش خواهد شد.

کلانتری در پایان درباره فعالیت‌های برخی واحدهای دانشگاهی به مناسبت 13 آبان تاکید کرد: به مناسبت حماسه 13 آبان، در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد نشست هم اندیشی استادان با موضوع استکبار ستیزی برگزار می‌‌‌‌شود؛ همچنین در واحد خوراسگان اصفهان در روزهای 13 و 14 آبان‌ماه اردوی جهادی با عنوان مبارزه در میدان خدمت با ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی و پزشکی در مناطق محروم برپا خواهد شد.

او تصریح کرد: در دانشگاه آزاد استان گلستان هم تریبون آزاد با عنوان آمریکا نقض برجام، مذاکره، آری یا نه با حضور استادان متخصص در حوزه بین الملل برگزار می‌‌‌‌شود. در واحدهای استان سمنان هم نشست تحلیل سیاسی رابطه با آمریکا در فاصله 13 آبان تا 16 آذرماه؛ همچنین نمایشگاه کتاب با محوریت دستاوردهای انقلاب و استکبار ستیزی و دیدار با نمایندگان ولی فقیه استان‌ها برگزار خواهد شد.

گفتنی است، روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی دانست؛ چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975649

وب گردی

وب گردی