نگاه به غرب باعث استیصال می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی(ره) در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: نگاه به غرب استیصال به‌وجود آورده است.

به‌گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی صبح امروز به مناسبت روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار با مقام معظم رهبری دیدار داشته‌اند.

محمدصابر باغخانی در این دیدار به نمایندگی از دانشجویان انقلابی در برابر مقام معظم رهبری به سخنرانی پرداخت.

باغخانی در ابتدا با اشاره به حرکت پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: بدون شک اربعین سیدالشهدا بزرگ‌ترین بستر اجتماع ملت‌های آزاده و ایجاد پیوندهای عمیق فرهنگی و ضداستکباری جهان اسلام است و این امر از جریانات شکل گرفته بین جوانان مقاومت در ملت‌های مختلف قابل تشخیص است. شکل گرفتن روحیه ضداستکباری در بین ملل مختلف را می‌توان از نشانه‌های صدور مفاهیم انقلاب اسلامی در بین مردم این کشورها در این بستر دانست؛ چرا که قیام سیدالشهدا خود نمونه بارزی از جریانات استکبارستیزی و پیوند بین انسان‌های آزاده حول مفهوم آزادگی است.

وی افزود: امروز شاهدیم انقلاب اسلامی پس از ۴۰ سال با فراز و نشیب‌های فراوان توانسته است که از موانع داخلی و خارجی بسیاری عبور کرده و با فتح قلوب ملت‌ها، آرمان‌های خود را به تمام دنیا صادر کند، به‌طوری که اکثر کشورهای منطقه با تأسی از این جریان وارد مغناطیس انقلاب اسلامی شده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی(ره) در ادامه عنوان کرد: جنبش دانشجویی از ابتدای جریان انقلاب، عضو پیشران و محرک حرکت‌های انقلابی بوده و با شکستن ابهت استکبار جهانی در موارد متعددی همچون فتح لانه جاسوسی به موتور پیش‌برنده قطار انقلاب تبدیل شد و این در حالی است که جوانان انقلابی همچنان به فتح قله‌های تمدنی آرمان انقلاب اسلامی تعهد دارند که دستاوردهای هسته‌ای، نانو، موشکی و... از این جمله است.

باغخانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر در شرایط فعلی، کشور در برخی از حوزه‌ها همچون اقتصاد یا معضلات و مشکلاتی روبه‌رو هستیم و بدنه مدیریتی کشور در حل آن با چالش‌های جدی مواجه است به آن دلیل است که هرگاه نرم‌افزار انقلاب در روحیه مسئولان وجود داشته، مسائل پیش رفته است و مصداق بارز آن دوران دفاع مقدسی است که کشور به‌رغم وجود تحریم‌های فراوان یک‌تنه مقابل ظالمی ایستادگی کرد که بلوک‌های شرق و غرب حامی آن بودند.

این فعالی دانشجویی در ادامه تأکید کرد: حال چه شده است که همان مسئولانی که همچنان بر صندلی‌های مدیریتی و مسندهای تصمیم‌گیری تکیه زده‌اند در حل مشکلات دارای راه‌حل، استیصال شده و خواسته یا ناخواسته ناامیدی را به جامعه القا می‌کنند و دقیقاًً همین فراموشی شعار نه شرقی و نه غربی و نگاه به غرب است که استیصال را به‌وجود آورده است و این جریان‌سازی یأس چه آگاهانه باشد چه ناآگاهانه، از مصادیق خیانت محسوب می‌شود. اما اکنون اگر قرار است نرم‌افزار انقلاب در تفکر مسئولان نهادینه شود و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری بیابد، لزوم استفاده از ظرفیت جوانان انقلابیِ باانگیزه، بیش از پیش احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: مستکبران جهانی، امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قصد آن دارند با ایجاد تنگنا و مضیقه در معیشت مردم و پوشاندن دستاوردهای چهل ساله انقلاب، حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه بدهند. سلسله بدعهدی‌های ناتمام دولت آمریکا در معاهدات بین‌المللی، نظیر پیمان جهانی آب‌وهوای پاریس، برجام و اقدامات نژادپرستانه، نظیر قانون منع مهاجرت نشان داد که ایالات متحده، مستقل از هر دولتی با هر گرایش سیاسی، رویه‌ای سلطه‌جویانه و قدرت‌طلبانه درمواجهه با سایر کشورها اتخاذ می‌کند که در واقع این، همان منطق جنگل است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ شهیدبهشتی(ره) گفت: با وجود توصیفات فوق از استکبار باید این نکته را توجه داشت که این جزء‌ جدانشدنی ذات مستکبران است و نکته تعجب‌آور، وجود تفکر تعامل با استکبار در میان برخی مسئولان کشور است. باید دانست که این راه قبلاً پیموده شده و اکنون، فرصت عبرت گرفتن از آن است، این تفکر در نظر قاطبه مردم در آزمون عملی انقلابی‌گری و استکبارستیزی مردود شده و جایی در محاسبات جمهوری اسلامی نباید داشته باشد.

باغخانی در ادامه خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد: به‌عنوان برادران بزرگ‌تر خود در دانشگاه این توصیه را از ما پذیرا باشید که باید توجه داشت که انسان در هر کجا که باشد باید در آن محیط تأثیرگذار باشد. برای تأثیرگذاری در دانشگاه باید مقدمات را از دوران دانش‌آموزی و مدرسه شروع کرد و نباید در این محیط محصور ماند؛ بلکه فعالیت در دوران دانش‌آموزی باید زمینه‌ای برای رشد و تأثیرگذاری در دانشگاه باشد. البته وجه دیگر تحقق این قضیه درک این موضوع توسط مسئولان مجموعه‌های انقلابی دانش‌آموزی است که متأسفانه چیزی که مشاهده می‌شود آن است که اهتمامی وجود ندارد.

وی در پایان خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: فرزندان انقلابی شما در دانشگاه‌ها هرگز از آرمان‌های انقلاب و مبارزه با استکبار دست برنخواهند داشت و آمادگی کامل خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اعلام می‌‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975663

وب گردی

وب گردی