توسعه همکاری های علمی و بین الادیانی دانشگاه خوارزمی و کپنهاگ دانمارک

همکاری علمی و بین‌الادیانی دانشگاه‌های خوارزمی و دانمارک توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه خوارزمی، دانی عنّان، سفیر کشور دانمارک از دانشگاه خوارزمی بازدید کرد. در این بازدید رسول رسولی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سرپرست دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه خوارزمی حضور داشت.

سفیر دانمارک در این بازدید مأموریت جدید سفارت متبوع خود را گسترش ارتباطات و گفتگوهای بین‌الادیانی با مراکز دینی و دانشگاهی قم و تهران اعلام کرد.

رسولی‌پور هم ضمن معرفی دانشگاه خوارزمی به‌عنوان قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی در ایران، با قدمت یکصد ساله، و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه یکصد ساله، آمادگی خود و دانشگاه را برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک در زمینه گفتگوهای دینی و دانشگاهی اعلام کرد.

همچنین سفیر دانمارک علائق خود را در بحث و گفتگو در موضوعاتی نظیر آشنایی با زندگی روزمره مسلمانان شیعه در ایران و مسیحیان لوتری در دانمارک، حقوق زن در اسلام شیعی و مسیحیت لوتری، مسائل جوانان در فرهنگ ایرانی و دانمارکی، و مقایسه مجازات‌های حقوقی و شرعی در ایران و دانمارک، ابراز کرد.

رسولی‌پور با اعلام آمادگی گروه‌های آموزشی فلسفه، حقوق، و الهیات دانشگاه خوارزمی برای مشارکت در این موضوعات، دو مرکز دانشگاهی- دینی تهران؛ دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شهید مطهری را نیز برای میزبانی این مباحث به سفیر دانمارک معرفی کرد.

مقرر شد زمینه‌های مورد علاقه در همکارهای علمی و بین الادیانی دانشگاه خوارزمی برای آغاز همکاری فی‌ما‌بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه‌های دانمارک؛ به‌ویژه دانشگاه کپنهاگ، طی نامه‌ای به سفارت دانمارک اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975665

وب گردی

وب گردی