بلخاری: 14 اصل به نیابت از 14 معصوم در اساسنامه دانشگاه فرشچیان ثبت شد

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و عضو شورای عالی دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان گفت: بر این اساس ۱۴ اصل متأثر از تقدس  14 معصوم در فرهنگ شیعی در اساسنامه دانشگاه استاد فرشچیان بررسی و تثبیت شد.

حسن بلخاری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص برگزاری جلسه هیأت امنای دانشگاه استاد فرشچیان گفت: نقشه راه فعالیت‌های آینده دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان با حضور استاد فرشچیان، دکتر طهرانچی و تمام اعضای شورای راهبردی تدوین شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس ۱۴ اصل متأثر از تقدس 14 معصوم در فرهنگ شیعی در اساس نامه کلی دانشگاه استاد فرشچیان بررسی و تثبیت شد. به زودی تدوین چشم‌انداز، اساس‌نامه، نظام‌نامه آموزشی، آیین‌نامه‌های جذب استاد و پذیرش دانشجو را در پی خواهیم گرفت.

بلخاری ادامه داد: اساسنامهای با عناوین کلی و محور‌های کلی که خط مشی اصلی دانشگاه را تشکیل می دهد با حضور تمام اعضا بررسی شد که به جمع بندی خوبی رسیدیم.

عضو شورای عالی دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان اظهار داشت: از بهمن ماه سال جاری به احتمال فراوان کارگاه هایی را برگزار خواهیم کرد و از سال 98 برنامه داریم که دانشجویان را به خدمت بگیریم.

وی با اشاره به زمان تعیین نظام نامه آموزشی دانشگاه استاد فرشچیان تاکید کرد: اول باید نظام نامه تعیین شود تا بتوانیم استادان مورد نیاز را جذب کنیم. فکر می کنم ظرف 6 ماه آینده به جمع بندی برای تعیین این نظام نامه خواهیم رسید.

بلخاری در پایان در مورد اینکه تا چند سال آینده چهره های برجسته هنری همانند استاد فرشچیان در این دانشگاه پرورش خواهند یافت، خاطرنشان کرد: اما در 15 سال آینده چهره‌هایی فرهنگی با گرایش فرهنگ ایرانی - اسلامی مثل استاد فرشچیان پرورش خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975674

وب گردی

وب گردی