رشد ١٠ درصدی تعداد درخواست ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

تعداد درخواست ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ١٠ درصد رشد داشته و از ٣ هزار و ١٦٩ در شهریور ماه به ٣ هزار و ٤٨٧ در مهرماه رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، تعداد دستگاه های متصل به سامانه در شهریور ماه سالجاری از ٤٥٢ دستگاه به ٤٧٩ دستگاه رسیده است که بیشترین دستگاه های متصل از قوه مجریه هستند.

همچنین تعداد دستگاه های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهر ماه سالجاری نسبت به شهریور ماه، ٦ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش،با وجود اینکه تعداد پاسخ های دستگاه ها به درخواست های مردمی ١١ درصد رشد رانشان می دهد ولی تعداد شکایت ها نیز ٨ درصد افزایش داشته است.

درصد پاسخگویی در شهریور ماه ٧٨درصد و در مهرماه ٨٠ درصد بوده که رشد ٣ درصدی را نشان می دهدو میانگین پاسخگویی در هر دو ماه تغییری نداشته و ٥٣ روز بوده است درحالیکه ماده ٨ قانون حداکثر زمان پاسخگویی را ١٠ روز تعیین کرده است.

تعداد ثبت نام کنندگان در مهر ماه نیز رشد ٧ درصدی را نشان می دهد به گونه ای که از ٥ هزار و ٩١١ به ٦ هزار و ٣٣٩ نفر ثبت نام شده در مهرماه رسیده است.

شهروندان می توانند به مراجعه به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس الکترونیکی foia.iran.gov.ir پس از تکمیل فرم ثبت نام و اتمام روند آن درخواست های خود را نسبت به ٤٧٩ دستگاه پیوسته به این سامانه ثبت کنند. اسامی این دستگاه ها و گزارش پاسخگویی آنها روی سامانه قابل مشاهده است.

گزارش مقایسه ای سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

عنوان متغیر

شهریور٩٧

مهر ٩٧

درصد تغییر

تعداد دستگاه

٤٥٢

٤٧٩

٦+

درخواست ها

٣١٦٩

٣٤٨٧

١٠+

پاسخ ها

٢٧٣٢

٣٠٤٤

١١+

شکایت ها

٣٩٧

٤٢٧

٨+

پاسخ به شکایت ها

١٤٩

١٧٠

١٤+

میانگین پاسخگویی (روز)

٥٣

٥٣

٠

ثبت نام کنندگان

٥٩١١

٦٣٣٩

٧+

انتهای پیام/

کد خبر: 975715

وب گردی

وب گردی