ادبیات فاخر ایران و اسپانیا، عامل پیوند فرهنگ دو کشور است

رئیس هشتمین کنگره انجمن ایران‌شناسی اسپانیا گفت: ادبیات فاخر دو کشور پیوند میان دو ملت و فرهنگ را فراهم کرده و زمینه ساز ترجمه میراث فرهنگی و ادبی دو کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هشتمین کنگره بین المللی ایران‌شناسی اسپانیا صبح امروز در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. این نشست با هدف ارائه آخرین یافته های ایران شناسی در زمینه های تاریخ، ادبیات، هنر و معماری، دین و فرهنگ و توسعه همکاری های دانشگاهی، پژوهشی برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشگاه تهران، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر اسپانیا در ایران، رئیس انجمن ایران شناسی اسپانیا و سایر مسئولان حضور دارند.

احمدرضا خضری رئیس هشتمین کنگره انجمن ایران شناسی اسپانیا در ابتدای این مراسم گفت: ضوابط ایران و اسپانیا یکی در غرب و دیگری در شرق پیشینه ای دراز دارد، این روابط دیرینه از سال های دور تاکنون در عرصه فرهنگی و اقتصادی تداوم یافته؛ حتی مشکلات اقتصادی و فاصله منجر به قطع همکاری نشد.
وی ادامه داد: روابط علمی و فرهنگی دو کشور موضوعی قابل توجه است، ادبیات فاخر دو کشور پیوند میان دو ملت و فرهنگ را فراهم کرده و زمینه ساز ترجمه میراث فرهنگی و ادبی دو کشور شده است. تاسیس کرسی های اسپانیولی در دانشگاه تهران و علامه و کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های اسپانیا شاهد این سخن است.
رئیس هشتمین کنگره بین المللی انجمن ایران شناسی اسپانیا گفت: برگزاری 7 کنفرانس، انتشار مجله مود ایرانی و انجام فعالیت های پژوهشی از جمله اقدامات این کنگره بوده است، هشتمین کنگره گامی مهم در زمینه ایجاد روابط علمی میان دانشگاه های ایران و اسپانیا به شمار می رود.
وی در پایان تاکید کرد: در این کنگره 28 مقاله برای ارائه انتخاب شده است، امیدواریم دانشجویان بتوانند از این مقالات بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 975729

وب گردی

وب گردی