چرا  پسرها در روند آموزشی ضعیف تر عمل می کنند؟

دانشگاه Ulster به تازگی بر پروژه تحقیقاتی بسیار مهمی تمرکز کرده و به بررسی عوامل منجر به عملکرد ضعیف پسرها در دوره های آموزشی پرداخته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشگاه Ulster اخیرا بر پروژه علمی تمرکز کرده است که به عوامل موثر در عملکرد پسرها در دوران تحصیل می پردازد. هدف از انجام این پژوهش، فراهم آوردن داده هایی است که به سیاستگذاری آموزشی در آینده کمک کند. محققان همچنین قصد دارند تا با اطلاع رسانی درست، از کاهش روند پیوستن پسرها به آموزش عالی در آینده پیشگیری کنند.

یکی از جنبه های مهم این تحقیق، جستجو در مورد روند پیشرفت پسرها در مراحل مختلف تحصیل و همچنین چگونگی کنار آمدن آن ها با شرایط جدید در هر مرحله مهم از زندگیشان خواهد بود.

این تیم تحقیقاتی، که شامل Susan Morgan ( محقق از دانشکده علوم اجتماعی) و پروفسور Brian Murphy ( مدیر دسترسی و مشارکت) می شود، معتقدند که نتایج این تحقیق سوالات کلیدی را در این باره رمزگشایی خواهد کرد.

همان طور که پروفسور می گوید، مدارک و اطلاعات نشان می دهند که حجم وسیعی از مردهای جوان به دلیل بی انگیزه بودن از شرکت در دوره های آموزشی اجباری در مقاطع بالاتر اجتناب می کنند، « نگرانی اساسی ما این است که این موضوع در آینده خلا وسیعی را در جامعه به وجود آورد.»

او توضیح می دهد که این تحقیق، نتایج تحقیقات انجام شده در همین دانشگاه در سال 2012 را دنبال می کند، زیرا تعاریفی برای آموزش، پشتیبانی و کار با پسران را شناسایی و معرفی کرده است. در تحقیق پیشین، پسران 14 ساله به عنوان محور تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند، « ابتکار ما در این تحقیق کسب اطلاعات بیشتر در مورد عواملی است که تفاوت مثبت و پایدار را ایجاد می کنند.»

پروفسور Murphy این گونه توضیح می دهد هدف طرح تحقیقاتی ما، ایجاد مدل های جدید و نمایش انجام بهترین فعالیت ها در برخی محیط های درسی پر چالش در اروپاست، همچنین تلاش ما باز کردن در به روی افرادی است که توانمندند اما انگیزه کافی برای ادامه تحصیل ندارند.

تحقیقی که در سال 2015 در دانشگاه Université du Luxembourg در این باره انجام شد، می گوید که تصور حاکم طی قرن 19 و اوایل قرن 20 حاکی از توانایی شناختی کمتر زنان نسبت به مردان است اما کاربرد آزمون‌های جدیدتر نشان داد که در هوش کلی و IQ تفاوتی بین دختران و پسران وجود ندارد. در این تحقیق دو عامل اصلی در ناموفق عمل کردن پسرها در مدارس معرفی شد: تصور سنتی اشتباه آن ها در مورد وظایفشان با توجه به جنسیت آن ها و همچنین پیشینه اجتماعی و اقتصادی نیز تاثیر بیشتری بر عملکرد و تمرکز پسرها در آموزش دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975730

وب گردی

وب گردی