دپارتمان مطالعات فارسی در اسپانیا راه اندازی می شود

دبیر انجمن ایران شناسی اسپانیا گفت: در اسپانیا حتی یک دپارتمان مطالعات ایرانی نداریم و تنها توانستیم زبان فارسی را در چارچوب زبان عربی داشته باشیم، راه اندازی این انجمن در اسپانیا امر مهمی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هشتمین کنگره بین المللی ایران شناسی اسپانیا صبح امروز در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. این نشست با هدف ارائه آخرین یافته های ایران شناسی در زمینه های تاریخ، ادبیات، هنر و معماری، دین و فرهنگ و توسعه همکاری های دانشگاهی پژوهشی برگزار شد. در این نشست رئیس دانشگاه تهران، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر اسپانیا در ایران، رئیس انجمن ایران شناسی اسپانیا و سایر مسئولان حضور دارند.

دکتر خوراکین رودریگرز وارگاس دبیر انجمن ایرانشناسی اسپانیا در این مراسم گفت: اعضای انجمن ایران شناسی اسپانیا زیاد نیستند، رشته ایران شناسی در انگلستان بیش از 200 سال قدمت دارد اما در اسپانیا به تازگی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این انجمن در اسپانیا در سال 2009 تاسیس شد اما قدمت آن در برخی کشورها به صدسال برمی گردد.

دبیر انجمن ایران شناسی اسپانیا گفت: در اسپانیا یک دپارتمان مطالعات ایرانی نداریم و تنها توانستیم زبان فارسی را در چارچوب زبان عربی داشته باشیم، راه اندازی این انجمن در اسپانیا امر مهمی به شمار می رود.

وی افزود: قصد این انجمن این بوده که بتوانیم دپارتمان مطالعات فارسی را در اسپانیا راه بیندازیم و این استراتژی را انتخاب کردیم که هر سال در دانشگاه های مختلف این انجمن را برگزار کنیم تا افراد با کلمه ایرانشناسی بیشتر آشنا شوند. ما حمایت مالی و معنوی از دولت اسپانیا نداریم و تمامی هزینه های ما توسط ایران تامین می شود.
وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم در آینده ای نه چندان دور شاهد ایجاد دپارتمان ایران شناسی در اسپانیا باشیم.

کد خبر: 975733

وب گردی

وب گردی