دمکرات های به سرقت در انتخابات متهم شدند

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر با اشاره به تبلیغات پوششی دموکرات‌ها در فیس‌بوک، آن‌ها را به سرقت در انتخابات متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن انتقاد از «جو دونالی» سناتور دموکرات ایالت ایندیانا، او را به تلاش برای سرقت در انتخابات از طریق افزارهای رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: شایعه شده است که سناتور جو دونالی از ایندیانا مبلغی به بخش تبلیغات فیس بوک برای به اصطلاح مخالفان حمایت از آزادی، پرداخت می‌کند. دونالی سعی دارد در انتخابات سرقت کند؟ آیا این چیزی نیست که روسیه انجام داد؟

برخی مقامات آمریکایی بر این باورند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، ستاد انتخاباتی برخی نمایندگان با استفاده از تبلیغات پوششی، شعارهای انتخاباتی خود را اعلام می کردند.

واشنگتن بارها مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور متهم و به همین دلیل تحریم های متعددی را علیه روسیه وضع کرده است. روسیه این اتهامات را مکررا رد کرده است.

بر اساس نظرسنجی های اخیر شبکه ان بی سی و موسسه نظرسنجی عمومی ماریست، دونالی که از سال 2012 به عنوان سناتور ایالت ایندیانا در سنا خدمت کرده است، در حال حاضر، حمایت 48 درصد از رای دهندگان را دارد. این در حالی است که مایکل براون، رقیب جمهوری خواه او در ایالت ایندیانا فقط دو درصد از او عقب است.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می دهد، دموکرات ها از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا برخوردار هستند. این در حالی است که بسیاری از حامیان حزب دموکرات از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اعضای حزب جمهوری خواه را به دروغگویی و فریب کاری متهم کرده‌اند. آنها همچنین خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات این دوره شده‌اند.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه ۶ نوامبر [15 آبان] سال میلادی جاری برگزار خواهد شد. تکلیف کل ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای این کشور در این انتخابات مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975735

وب گردی

وب گردی