نصیری: ممنوعیت لباس راحتی، جوسازی رسانه‌ای است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما به فضای اختصاصی دختران مثل داخل اتاق ها و راهروها کاری نداریم چون حریم خصوصی بچه هاست.

رضا نصیری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره بازتاب گسترده انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت پوشیدن لباس راحتی در محیط عمومی خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: «بی بی سی» ابتدا چنین خبری را در توییتر خود منتشر و بعد مسیح علی نژاد آن را بازنشر کرد و باعث شد در فضای مجازی پخش شود.

وی ادامه داد: ما آیین نامه پوشش و آراستگی دانشگاه را با امضای دکتر طهرانچی چند ماه پیش ابلاغ کردیم؛ عین آیین نامه ای که سال ها پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در بعضی از دانشگاه های دولتی اجرا می شد؛ ولی در دانشگاه آزاد اسلامی، سهل انگاری صورت گرفت و بخشی از آن اجرا نمی شد. ما همان آیین نامه را بدون اینکه چیزی کم یا زیاد کنیم، ابلاغ کردیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: صحبت های مطرح شده در رسانه های خارجی، جوسازی و فضاسازی رسانه ای بود. اصلا اینطور نیست که دختران ما نتوانند در خوابگاه ها لباس راحتی بپوشند چون حرفی غیر منطقی است. ما به فضای اختصاصی دختران مثل داخل اتاق ها و راهروها کاری نداریم چون حریم خصوصی بچه هاست.

نصیری با اشاره به ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه برای پسران گفت: در این خصوص باید به آیین نامه مراجعه کرد. این بحث مربوط به محیط کلاس هاست. آیین نامه بسیار جامع تدوین شده و جالب است که بدانید در زمان دولت آقای هاشمی به تصویب رسیده و بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبش کرده است.

وی در خصوص انتقادها از این موضوع که چرا در این برهه زمانی اعلام شده، گفت: همان طور که گفتم این آیین نامه از مدت ها پیش به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده و اجرا می شد؛ ولی متأسفانه در دانشگاه آزاد اسلامی بعضی از هنجارها و ارزش ها در گذشته درونش رعایت نمی شد، بیشتر نگاه درآمدزایی و پولی وجود داشت و خیلی نگاه فرهنگی نداشتند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این آیین نامه که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به همه دانشگاه هاست و رئیس جمهور وقت، پای آیین نامه را امضا کرده و وزیر علوم، وزیر بهداشت و رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی تأییدش کرده اند؛ اما در دانشگاه آزاد اجرا نمی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته (شنبه) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پوشیدن «لباس راحتی» برای دختران را در محیط عمومی خوابگاه، ممنوع اعلام کرده و پسران هم باید پیراهن آستین بلند بپوشند. در ادامه خبر آمده بود: اگر شخصی معیارهای موردنظر این دستورالعمل را رعایت نکند «کمیته آراستگی فردی» می‌تواند او را از ورود به دانشگاه محروم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975745

وب گردی

وب گردی